مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/03/12 17:54:27
کد خبر: 4149

تأکید بر ادامه نهضت مدرسه سازی / اختصاص اعتباری ویژه از محل درآمد نفت به مدرسه سازی البرز

معاون اجرایی رئیس جمهور، در شورای اداری استان البرز اظهارداشت: شایسته نیست که البرز در بسیاری از سرانه ها در این وضعیت باشد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ″محسن منصوری″ معاون اجرایی رئیس جمهور، در شورای اداری استان البرز که عصر سه شنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت های متعدد استان البرز، این استان را به ایران کوچک تبدیل کرده است اظهارداشت: شایسته نیست که البرز در بسیاری از سرانه ها در این وضعیت باشد.

 

ایشان با بیان اینکه اولین مسئله البرز و تهران مهاجرت است و باید برای آن تدبیر ملی داشته باشیم، تصریح کرد: قطعا میتوان این شرایط را کمک و ساماندهی کرد تا این وضعیت حل و فصل شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مصوبات سفر ریاست جمهوری به البرز باید اجرایی شود، تصریح کرد: تاکید داریم این مصوبات با جدیت پیگیری شود و ما نیز به شکل ویژه این موضوع را پیگیری میکنیم.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که چالش ها مربوط به استان البرز نیست و باید ملی بررسی شود عنوان داشت: موضوع ارتقاء سرانه فضای آموزشی استان البرز از مسائل مهم دولت سیزدهم است که دولت از محل نفت، اعتباری ویژه به مدرسه سازی در البرز اختصاص خواهد داد.

  این جلسه که با ریاست استاندار البرز نماینده عالی دولت در استان و حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد ۷نفر از مدیران کل در حوزه های مختلف به ارائه گزارش اقدامات و عملکرد دستگاه های اجرایی  پرداختند که در حوزه آموزشی پورگلیان مدیرکل نوسازی مدارس استان و حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش و هراتی مشاور استاندار در امور آموزش و پرورش بودند.

 

«محسن پورگلیان» مدیر کل نوسازی مدارس استان با اشاره به شکل گیری نهضت مدرسه سازی همزمان با تشکیل دولت سیزدهم و همراهی استاندار گفت: در حالیکه سال‌های منتهی به سال ۱۴۰۰ هر ساله در استان ۸ مدرسه الی ۱۳ مدرسه و یا ۱۰ مدرسه تحویل بهره بردار می شد در سال های ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ جهش عمده‌ای را در تحویل مدارس ساخته شده را شاهد بودیم به گونه‌ای که در مجموعه این دو سال بیش از ۶۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش گردید.

ایشان در ادامه اظهار داشت: تحویل این مدارس جهشی کوچک در سرانه فضای آموزشی داشت به گونه‌ای که سرانه فضای آموزشی از ۳/۰۸ متر مربع در ازای هر دانش آموز به میزان ۳/۲ متر مربع افزایش پیدا کرد با توجه به اینکه مهاجر پذیر بودن استان، نسبت به جمعیت در کشور هستیم، فرایند ساخت مدارس با حضور خیرین نیک اندیش ادامه دارد، هم اکنون ۵۰ مدرسه با ۵۱۳ کلاس درس و بیش از ۹۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در دست احداث است.


اشتراک گذاری