مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/03/12 17:04:06
کد خبر: 4148

با حضور مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

تفاهم نامه مهر خورشید هشتم علیه السلام با محوریت مشارکت مجمع جهانی سادات در مدرسه سازی امضا شد

بر طبق این تفاهم نامه، مجمع جهانی سادات در احداث مجتمع‌های آموزشی 24 کلاسه در شهرستان‌های بحرانی ، تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام دولتی و احداث 13 باب فرهنگسرا در اردوگاه‌های ملی کشور با هدف معرفی و تبیین سیره پاک اهل بیت (ع) مشارکت می کند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، 

تفاهم نامه مهر خورشید هشتم علیه السلام با محوریت مشارکت مجمع جهانی سادات در مدرسه سازی مناطق محروم، همزمان با سالروز میلاد حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع)، با  حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی رئیس مجمع جهانی سادات و با حضور  حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور منعقد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه، گفت: سادات جایگاه رفیعی در دین اسلام و نزد جامعه و عموم مردم دارند و همین امر ظرفیت بسیار خوبی را برای بهره مندی از نقش موثر این عزیزان فراهم آورده است.

خان محمدی با اشاره به اینکه مجمع جهانی سادات موجب هم افزایی در بهره مندی از این جایگاه و ظرفیت، در حوزه های مختلف به خصوص امر مدرسه سازی است، اظهار کرد: امیدواریم که این مسیر  آغازی باشد بر گسترش هر چه بیشتر فرهنگ و سیره اهل بیت و به امید خدا در توسعه عدالت به خصوص عدالت آموزشی و رفع محرومیت ها گام های بلندی برداشته شود.

حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی رییس مجمع جهانی سادات نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم سادات در جامعه در طول تاریخ گفت: مردم به سیادت و حفظ کرامت سادات توجه ویژه ای دارند و این موضوع نشانگر مسئولیت سادات در رفع مشکلات جامعه است که باید پیش قدم باشند.

وی با بیان اینکه توجه به جایگاه سادات موجب شکل گیری و گسترش هرچه بیشتر کارهای خیر در جامعه می شود، افزود: سادات پدافند غیر عامل معنوی به حساب می آیند و اخلاق، فرهنگ ، معنویت و باورهای اعتقادی جامعه را تقویت می کنند.

حجت الاسلام طباطبایی با تاکید بر اینکه فعالیت سادات جنبه عملی و نمود اجتماعی بزرگی دارد، به اهمیت  آموزش و پرورش در حل مشکلات و آینده کشور پرداخت و افزود: امیدواریم در این مسیر و رفع محرومیت های آموزشی اقدامات خوبی انجام شود.

گفتنی است : بر طبق این تفاهم نامه، مجمع جهانی سادات در احداث مجتمع‌های آموزشی 24 کلاسه در شهرستان‌های بحرانی از لحاظ سرانه فضای آموزشی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام دولتی در مناطق با سرانه کمتر از متوسط کشوری که بیش از 50% تأمین اعتبار موردنیاز آن توسط دولت انجام شده باشد و احداث 13 باب فرهنگسرا در اردوگاه‌های ملی کشور با هدف معرفی و تبیین سیره پاک اهل بیت (ع) مشارکت می کند.

 


اشتراک گذاری