مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/02/12 20:43:14
کد خبر: 4101

صادق نيسي گمراوي معلم خير اهوازي با ساخت مدرسه لبخند را به بچه هاي كوي مجاهد هديه كرد

معلمي عشق است

بيش از دو دهه معلمي و آموختن علم به دانش آموزان در كنار 6 سال رياست آموزش و پرورش منطقه يك اهواز تنها بخشي از كارنامه مردي است كه در كنار معلمي با ساخت مدرسه در منطقه محروم كوي مجاهد لبخند را به چهره دانش آموزان نشاند.


به گزارش خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز ، مهرماه سال گذشته بود كه مدرسه سه كلاسه و دارالقرآن مرحوم حاج اسماعيل گمراوي با حضور مسئولان آموزش و پرورش و نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان افتتاح شد. آن روز دانش آموزان محله كوي مجاهد اهواز از خوشحالي روي پاهاي خود بند نبودند. حالا صادق نيسي گمراوي كه سالها با عشق به بچه ها علم مي آموخت با ساخت اين مدرسه نام پدربزرگ  و خاندان او را براي هميشه زنده نگه داشت.

در روز معلم با اين معلم فداكار درباره ساخت اين مدرسه و سالها فعاليت  در عرصه علم آموزي به گفت و گو نشستيم. صادق گمراوي كه 22 سال سابقه معلمي و 6 سال هم رياست منطقه يك آموزش و پرورش اهواز را برعهده داشت درباره اينكه چطور سراغ مدرسه سازي رفت گفت: سالها دبير يكي از مدارس شهر اهواز بودم كه سال 96 رياست اداره ناحيه يك آموزش و پرورش اهواز برعهده من گذاشته شد. در مدت 4 سال با كمك خيرين مدرسه ساز و جذب خيرين توانستيم 35 پروژه مدرسه سازي و سالن اجتماعات و ورزشي را پيگيري و بسازيم. اين مدارس در روستاها و مناطق محروم با كمك خيرين و بخصوص مجمع خيرين مدرسه ساز ساخته شد. در همه آن مدت كه با خيرين پيگير ساخت مدرسه بودم هميشه دوست داشتم شرايطي فراهم مي شد كه خود من هم يكي از اين خيرين باشم و بتوانم با ساخت مدرسه سهمي در آينده كشورم داشته باشم. معتقدم ساخت مدرسه كمتر از مسجد و حسينيه نيست و اگر مي خواهيم فرزندان‌مان معتقد تربيت شوند بايد قبل از آن اين اعتقاد و باور در مدارس در وجود اين بچه ها نهادينه شود.

وي ادامه داد: سال 99 ارثيه اي از طريق پدربزرگ ام به ما رسيد و من هم با خانواده و خواهر و برادران صحبت كردم و آنها هم متقاعد شدند كه اين ارثيه را در راه ساخت مدرسه هزينه كنيم. به اين ترتيب ساخت مدرسه سه كلاسه و دارالقرآن را در ناحيه يك اهواز  دركوي مجاهد آغاز كرديم. اين منطقه به دليل شهرك هاي جديدي كه احداث شده 90 هزار دانش آموز دارد و فضاي آموزشي به اندازه اين تعداد دانش آموز نيست. به اين ترتيب ساخت مدرسه آغاز و مهرماه سال گذشته در اختيار آموزش و پرورش قرار گرفت. نام مرحوم پدربزرگ ام را در سردر مدرسه قرار داديم . روز افتتاح مدرسه همه بچه ها خوشحال بودند بخصوص با ساخت دارالقرآن زمينه ترتبيت قرآني اين بچه ها هم فراهم شد. البته بعد از سالها قعاليت در رياست منطقه يك بهمن ماه سال گذشته دوباره به شغل معلمي برگشتم و باعشق كار مي كنم. همچنين در اين مدت با كمك موسسه شهداي شمخاني و موسسه كارساز موفق شديم همه هنرستان هاي استان را تجهيز كنيم. به اعتقاد من كسي كه معلم مي شود بايد عاشق اين شغل باشد و آن را با عشق ادامه بدهد.

یوسف حیدری


اشتراک گذاری