مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/12/27 23:55:29
کد خبر: 4066

تفاهم نامه ساخت ۵۰ مدرسه در البرز منعقد شد/رشد سرانه فضای آموزشی کشور حاصل همت خیرین و دولت است

تفاهم نامه ساخت ۵۰ مدرسه توسط بنیاد خیریه نصر روز شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش ، استاندار البرز ، رئیس و مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز ، سید جلال نصری و فولادوندی خیرین نیک اندیش در این استان منعقد شد.


 یوسف نوری در آیین آغاز ساخت ۵۰ مدرسه ت بنیاد نصر در استان البرز که در هنرستان حضرت زینب (س) کمال شهر کرج برگزار شد، گفت: سرانه فضای آموزشی کشور در سال ۵۷ کمتر از ۱.۵ مترمربع بود، اما به برکت انقلاب اسلامی این سرانه با افزایش بیش از سه برابری به ۵.۲ مترمربع رسید که باید تلاش کنیم تا به سقف هشت مترمربع و بیشتر برسد.

وی تصریح کرد: امروز به برکت تلاش معلمان و دانش‌آموزان، در پنج المپیاد مهم دانش‌آموزی در جهان، در رتبه چهارم جهان قرار داریم که اين كار با هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری تحقق يافته است و به قله‌های رفیع علمی دست‌یافته‌ایم.

نوری یادآور شد: محرومیت محدودیت نیست و باید تلاش کنیم تا خودمان را محدود نکرده و با کمترین امکانات، بیشترین دستاوردها را کسب کنیم.

وی ادامه داد: استان البرز به دلیل مهاجرت‌های صورت گرفته، از تراکم جمعیتی بالایی در حوزه دانش آموزي برخوردار است، نظام و آموزش‌وپرورش تلاش دارد تا  بخش مهمی از نیازهای این استان را برآورده کند.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: دانش آموزان، آینده‌سازان گام دوم انقلاب اسلامی هستند و لازم است تا با فعال کردن کانون‌های فرهنگی تربیتی و پرورشی نیروهای توانمند و متعهد برای توسعه و آبادانی کشور تربیت شوند.

وی تأکيد کرد: جامعه خیرین مدرسه‌ساز به‌عنوان یک نماینده دلسوز پیشران در امر مدرسه‌سازی و مردمی سازی هستند.

 مجتبی عبداللهی استاندار البرز نیز افزود: از ابتدای نهضت مدرسه سازی در حدود یک سال پیش تاکنون تعداد ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با ۴۳۱ کلاس درس و ۵۸ هزار و ۳۷۴ متر مربع زیربنا بهره برداری شده است. 

وی ادامه داد: در مجموع تعداد ۴۷ پروژه فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی( ۵۱۳ کلاس درس با زیر بنای ۸۸۰۶۷ متر مربع) در استان البرز در دست اقدام و تکمیل است. 

عبداللهی گفت: حضور موثر خیرین نیک اندیش و گرانقدر در مسیر نهضت مدرسه سازی در قالب ساخت فضاهای آموزشی و یا اهداء زمین مناسب فضای آموزشی تاکنون پویا و ثمربخش بوده و امید که تداوم داشته باشد. 

وی با بیان اینکه در مدت زمان مذکور تعهدات خیرین عزیز رشد ۱۰۰ درصدی داشته، افزود: در کنار این دستاوردها نهضت آسفالت مدارس، استاندارد سازی گرمایشی مدارس، و تعمیرات اساسی نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

استاندار البرز گفت: امروز نیز طی انعقاد تفاهم نامه ای با خیرین گرامی آقایان نصر و فولادوندی، ۵۰ مدرسه در نقاط مختلف استان ساخته خواهد شد. 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت دو مدرسه در محمدشهر شهرستان کرج، افزود: خیر گرامی آقای فولادوندی متعهد شدند که این مدارس و سالن چند منظوره را تا مهر ماه سال ۱۴۰۲ به آموزش‌ و پرورش استان تحویل دهند. 

عبداللهی گفت: بر این باور هستیم که با اراده و اهتمام و وحدت موجود و توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم می توانیم تمامی زیرساخت های عقب مانده و محروم استان را ارتقا دهیم و به میانگین کشور برسیم. 

وی افزود: در این مسیر حضور و همراهی خیرین دغدغه مند و ارزشمند استان، بسیار موثر و گره گشا است. 

استاندار البرز تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور محترم به استان، متعهد شدیم که ۱۰۰ مدرسه با مشارکت خیرین ایجاد کنیم ولی با توجه به فقر استان در سرانه های آموزشی و پرورشی، این تعداد را به ۲۰۰ مدرسه افزایش دادیم و با جدیت تا تحقق آن کوشش خواهیم کرد.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: امروز کلنگ یکی از این مدارس خیریه به همت ” سید جلال نصری” خیر نیک اندیش در استان البرز به زمین زده شد.

وی یادآورشد: استان البرز با جمعیت دانش آموزی بیش از ۵۲۰ هزار نفر با کمبود فضای آموزشی روبرو است به گونه ای که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را در کلاس های درس این استان می توان دید.

حجرگشت تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص برای آینده کشور رکن اصلی توسعه پایدار است که بخش عمده این مهم بر دوش وزارت آموزش و پرورش است لذا برای ارتقا کیفیت آموزش در کشورباید تلاش بیشتری شود.

وی افزود: یکی از مهمترین نیازهای کشور از جمله استان البرز ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی تشکیل می دهد که این مهم در البرز محسوس تر است، زیرا بیشترین مدارس ۲ نوبتی و تراکم بالای دانش آموزی را در کشور دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: البرز از نظر سرانه فضای آموزشی حتی از استان سیستان و بلوجستان پایین تر است و درصد بالایی از فضاهای آموزشی آن نیز فرسوده است.

وی عنوان کرد: به طور قطع بودجه‌ و اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای موجود نیست، به همین دلیل انسان‌های خیر وارد میدان شده و با ساخت مدرسه به میهن خود خدمات ارزشمندی ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: نقشه راه ما درآموزش و پرورش درسال تحصیلی جدید براساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب با محوریت گام دوم انقلاب، سند تحول بنیادین است.

 

اشتراک گذاری