مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/12/10 20:21:11
کد خبر: 4037

حمیدرضا خان محمدی در گردهمایی شوراهای استانی بانوان خیرین مدرسه ساز؛

حضور زنان در عرصه مدرسه سازی بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت است

حمیدرضا خان محمدی حضور زنان در عرصه مدرسه سازی را بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت دانست


حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس این سازمان در گردهمایی شوراهای استانی بانوان خیرین مدرسه ساز  کشور که صبح روز چهارشنبه 10 اسفند 1401، در سالن جلسات سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد، با تمجید از جایگاه و نقش زنان در عرصه های مختلف جامعه، گفت: پیشرفت هر اجتماع به واسطه مقام ارزنده زنان آن جامعه است.

وی با ابراز اینکه دغدغه مندی خیرین و بانوان خیر ما را بیشتر ترغیب می کند، افزود: همه شما خیرین و بانوان نیکوکار الگوی ما هستید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: کار خیر مدرسه سازی گفتمان عشق و دل است که برگرفته از نگرش و عشق خیرین است و خیرین مدرسه را بخشی از وجود خود می دانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت حضور زنان در عرصه مدرسه سازی بسیار ارزشمند و موجب موفقیت و پیشبرد امر تعلیم و تربیت است چرا که به گواهی تاریخ و جامعه شناسی، موفقیت یک جریان اجتماعی با حضور و حمایت زنان است و بدون همراهی بانوان هر حرکت اجتماعی و فرهنگی مختوم به شکست است.

وی گفت: یکی از برنامه ها و موضوعات راهبردی مدنظر ما ارتقای حضور بانوان در عرصه مدرسه سازی است چرا که زن مظهر خانواده است و فعالیت و دغدغه مندی زنان در امر مدرسه سازی و آموزش و پرورش می تواند باعث گفتمان سازی و ترویج فرهنگ مدرسه سازی شود که از خود مدرسه سازی مهمتر است.

خان محمدی با تاکید بر پیگیری ادارات کل، مجامع خیرین و شوراهای بانوان استان ها‌ بر استفاده از ظرفیت زنان خواستار توجه بیشتر به موضوعات نرم آموزش و پرورش شد تا بتوانیم موضوع بازماندن از تحصیل ختران را جبران کرده و به صفر برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تغییر بافت های جمعیتی در نتیجه مهاجرت های داخلی و مهمانانی از کشورهای همسایه، به علاوه فضاهای آموزشی فرسوده و مشکلات آن را از جمله چالش های مدرسه سازی و تامین فضاهای آموزشی دانست.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه مولدسازی، فقط جهت همراهی خیرین است اظهار داشت: منابع حاصله صددرصد صرف مدرسه سازی در مناطق مورد نیاز و تکمیل پروژه های مشارکتی نیمه کاره خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، در وزارت آموزش و پرورش تحت مسئولیت شخص وزیر  گفت: فعالیت های قرارگاه در راستای شناسایی و رفع مشکلات حوزه های مختلف آموزش و پرورش و تنظیم هوشمندانه جریان های خیری و مدرسه سازی با موضوعات آموزشی ست و در این راستا 8 کارگروه از جمله بازماندگان از تحصیل، منزلت و ... تشکیل شده است و اخیرا نیز کارگروه کوثر با هدف توسعه فعالیت های فرهنگی و تربیتی ویژه زنان و دختران در این قرارگاه راه اندازی شد و هیچگونه قرارگاه یا کارگروهی با این عناوین در سطح سازمان نوسازی تشکیل نگردیده و با توجه به مسئولیت ذاتی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی برنامه ای نیز در این خصوص نداریم.


اشتراک گذاری