مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/09/22 12:40:25
کد خبر: 40

فرماندار تهران:حرکت خیرین در پایتخت کشور فوق العاده است

معاون استاندار و فرماندار تهران با تمجید از فعالیت فوق العاده خیرین مدرسه ساز در پایتخت کشور گفت: این نهضت مدرسه سازی از شهر تهران آغاز شد و در حال حاضر این حرکت خیرخواهانه به تمامی استانهای کشور و حتی بیرون از کشور نیز انتقال یافته است.


عیسی فرهادی در گفت و گو با خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران افزود: همه ساله جشنواره های تجلیل از خیرین مدرسه ساز در تمامی استانهای کشور از جمله تهران برگزار می شود و شاهد هستیم همه ساله میزان اعتبارات مالی خیرین در امر مدرسه سازی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه پایتخت کشور پیشانی این نظام و کشور است تصریح کرد: هر کار خیری از جمله مدرسه سازی در شهر تهران انجام می شود با تبلیغات و انعکاس مطلوب خبری این حرکت خیرخواهانه به تمامی کشور و حتی خارج از کشور اطلاع رسانی می شود و به همین منظور فعالیت خیرین مدرسه ساز در حال گسترش است.

فرماندار تهران با بیان اینکه پایتخت کشور به لحاظ جمعیت زیاد دانش آموزی با کمبود مدرسه رنج می برند خاطرنشان کرد: در همین اطراف تهران شهرها و روستاهایی هستند که از کمبود مدرسه رنج می برند و یا دانش آموزان در مدارس فرسوده مشغول تحصیل هستند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: با تلاش خیرین مدرسه ساز وضعیت مدارس شهر تهران بهبود یافته اما در حال حاضر در همین شهر تهران نیز حدود 500 مدرسه با قدمت بالای 40 ساله وجود دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای نوسازی این مدارس فرسوده پایتخت کافی نیست و اگر خیرین به صحنه نیایند شاید سالها به طول انجامد افزود: باتوجه به اینکه همه ساله شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی در کلانشهر تهران و حتی شهرستانهای اطراف تهران هستیم امر مدرسه سازی در شهر و سایر شهرستانهای تهران مهم است.

فرهادی بیشترین مدارس فرسوده تهران را در مناطق جنوبی اعلام کرد و تاکید کرد: از خیرین مدرسه ساز شهر تهران درخواست داریم با همکاری دولت در نوسازی این مدارس مشارکت کنند.


اشتراک گذاری