مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/11/09 20:37:27
کد خبر: 3968

سرخط اخبار رسانه های خبری ؛

انتشار خبر بهره برداری از ۱۱۰۰ مدرسه و پروژه های آموزشی و پرورشی در دهه فجر انقلاب

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست خبری که امروز در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد مطالبی را عنوان کرد که بازتاب آن در رسانه ها به این شکل امده است .


خبرگزاری فارس

 حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست خبری که امروز در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد، با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی از ۱.۵ متر مربع در ابتدای انقلاب به ۵.۲ متر مربع در حال حاضر رسیده است، اظهار کرد: ۱۱۰۰ پروژه در دهه فجر با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود که ۳۷ درصد آنها مشارکتی، ۸ درصد توسط خیرین و ۵۵ درصد دولتی است.

وی با بیان اینکه در کلاس بالای ۵۰ نفر یادگیری دچار اختلال می‌شود، افزود: هر جا مدرسه می‌سازیم، آگاهی و توسعه از یک در وارد و جهالت و ناآگاهی از در دیگر خارج می‌شود و آن منطقه را آباد می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم هویت بخشی و معماری ایرانی اسلامی را در مدارس پررنگ کنیم.

http://fna.ir/1u51t7

 

خبرگزاری ایرنا

 حمیدرضا خان محمدی روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت دهه فجر افزود: جامعه خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک نماینده دلسوز پیشران در امر مدرسه سازی و مردمی سازی هستند.

وی اظهار داشت: ۱۱۰۰ طرح آماده شده است که در دهه فجر افتتاح می‌شود؛ از این میان ۳۷ درصد آنها با مشارکت خیرین، هشت درصد کامل خیر ساز و ۵۵ درصد هم توسط دولت ساخته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیر راهبردهای کلان سند تحول را پیگیر هستیم، ادامه داد: فضای ایمن و راحت با تراکم بالای ۵۰ نفر یادگیری اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین هر مدرسه که افتتاح می‌شود، جهالت و نادانی از بین می‌رود.

https://irna.ir/xjLChb

 

خبرگزاری مهر

 حمیدرضا خان‌محمدی در نشستی خبری به مناسبت افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در دهه مبارک فجر ضمن عرض تسلیت در مورد جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله خوی گفت: ۱۱۰۰ پروژه در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد که سهم عمده این مدارس افتتاح شده ناشی از تلاش و زحمات خیرین مدرسه است.

رئیس سازمان نوسازی با بیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی دانش‌آموزان پس از انقلاب از ۱.۵ به ۵.۲ رسیده است؛ گفت: ۱۱۰۰ پروژه آموزشی به مناسبت دهه فجر افتتاح می شود؛ ۳۷ درصد از این پروژه‌هایی که افتتاح شده است با مشارکت خیرین ساخته شده اند. هشت درصد مدارس به صورت کامل از سوی خیرین احداث شده و مابقی مدارس با مشارکت دولت به بهره برداری رسیده اند.

 

mehrnews.com/xZqTL

 

خبرگزاری ایسنا

حمیدرضا خان‌محمدی در نشستی خبری ضمن عرض تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله شب گذشته خوی گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی به ۵.۲ متر مربع رسیده است.

وی افزود: ۱۱۰۰ پروژه در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود که بخش قابل توجهی از آن مرهون تلاش خیرین است. ۳۷ درصد پروژه‌هایی که افتتاح می‌کنیم با مشارکت خیرین ساخته شده، هشت درصد کامل از سوی خیرین احداث شده و مابقی دولتی هستند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح ۱۱۰۰  پروژه آموزشی در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: ۳۷ درصد پروژه‌هایی که افتتاح می‌کنیم با مشارکت خیرین ساخته شده، هشت درصد کامل از سوی خیرین احداث شده و مابقی دولتی هستند

isna.ir/xdNdZL

 

خبرگزاری صداوسیما

  حمیدرضا خان محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز برگزار شد با اشاره به افتتاح همزمان ۱۱۰۰ مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی افزود: با تلاش‌های انجام شده و همراهی خیران محترم، طرح های نیمه تمام در حال تکمیل می‌باشد.

وی با اشاره به زمین لرزه دیشب شهرستان خوی در آذربایجان غربی و تسلیت درگذشت برخی از هموطنان عزیز گفت: کارشناسان فنی سازمان نوسازی در اولین ساعات وقوع زمین لرزه در منطقه حضور یافته و در حال بررسی میزان خسارات وارد شده بر اماکن آموزشی و پرورشی هستند تا بلافاصله روند بازسازی و تعمیرات انجام شود تا دانش آموزان در روند یادگیری آسیب نبینند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه فضای ایمن و راحت در کلاس‌های درس باید فراهم باشد گفت: می‌دانیم که با تراکم ۵۰ نفره دانش آموزان در برخی کلاسها، آموزش تحت الشعاع قرار می‌گیرد. با هر مدرسه‌ای که می‌سازیم، آگاهی و توسعه از یک در وارد و جهالت و ناآگاهی از در دیگر خارج و آن منطقه آباد می‌شود.

 

https://www.iribnews.ir/00FfPM

 

خبرگزاری تسنیم

 حمیدرضا خان‌محمدی امروز در پاسخ به پرسش تسنیم درباره وضعیت کمبود مدرسه در استان تهران، اظهار کرد: هم‌اکنون براساس استانداردهای آتش‌نشانی، 930 مدرسه ناایمن در شهر تهران داریم همچنین از 104 هزار کلاس درس 40 درصد در استان تهران قرار دارد.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به شهرستان‌های تهران مصوب شد 2500 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی اختصاص یابد.

 

https://tn.ai/2844711

 

خبرگزاری برنا

حمیدرضا خان محمدی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  امروز یکشنبه ۹بهمن ماه در نشست خبری افتتاح هزار و ۱۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: خیرین متعهد شدند تا به میزان هزار و صد میلیارد تومان برای امر خیر مدرسه سازی کمک کنند.

وی افزود: متاسفانه عده ای در جامعه ناامیدی پمپاژ می کنند این در حالی است که قبل از انقلاب سرانه آموزشی فقط ۱.۵متر بود ولی امروز به حدود ۵ متر افزایش پیدا کرده است؛ هزار و ۱۰۰ پروژه در دهه فجر با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود که از این تعداد ۳۷درصد با کمک خیرین و  ۸ درصد آن توسط شخص خیر و 55 درصد آن توسط دولت ساخته شده است. 

https://www.borna.news/fa/tiny/news-1429322

 

خبرنگار ایکنا

 نشست خبری معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز یک‌شنبه ۹ بهمن در سالن کنفرانس سازمان نوسازی مدارس برگزار شد.

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشت ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و ماه رجب بیان کرد: مدارس بعد از بازگشایی پس از دو سال، به علت کرونا دچار اعوجاج شده است. آخرین مکانی که باید تعطیل شود مدرسه و اولین مکانی که باید باز شود مدرسه است و تعلیم و تربیت نباید تعطیل شود.

 

https://iqna.ir/00HHJM

 

قدس آنلاین

افتتاح ۱۱۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در دهه فجر

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۱۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی افتتاح می‌شود.‌

https://qudsonline.ir/x9cqp

 

 

 پایگاه خبری رکنا

حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالات رکنا مبنی بر اینکه چه تعداد مدرسه در کشور به واسطه نداشتن ایمنی آتش نشانی ، ناایمن هستند و با توجه به رشد حاشیه نشینی و موج مهاجرت، چه تعداد مدرسه در این مناطق کم است و همچنین چه تعداد مدرسه در سایت های مسکن مهر کم داریم؟ با بیان اینکه ۳۰ هزار کلاس درس تخریبی در سطح کشور داریم گفت: یک سری مدارس تخلیه شده و بچه‌ها به شیفت دوم مدارس دیگر رفته‌اند و درس می‌خوانند. برای تخریب و بازسازی این مدارس به ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم در حالی که در پیوست یک بودجه سال آینده ۷۴۰۰ میلیارد تومان دیده شده است. ۷۱ هزار کلاس درس نیز باید مقاوم سازی شوند. برای مقاوم سازی ۵۰۰ میلیارد تومان برای ما در بودجه آینده دیده اند در حالی که به ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. 

https://www.rokna.net/fa/tiny/news-865450

شبکه اطلاع رسانی راه دانا

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در نشستی خبری به مناسبت افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در دهه مبارک فجر ضمن عرض تسلیت در مورد جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله خوی گفت: ۱۱۰۰ پروژه در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد که سهم عمده این مدارس افتتاح شده ناشی از تلاش و زحمات خیرین مدرسه است.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد پروژه‌هایی که افتتاح شده است با مشارکت خیرین ساخته شده اند، گفت: هشت درصد مدارس به صورت کامل از سوی خیرین احداث شده و مابقی مدارس با مشارکت دولت به بهره برداری رسیده اند.

dana.ir/s/2001227

 

اشتراک گذاری