مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/11/04 07:04:01
کد خبر: 3964

خیرین مظهر نیکوکاری هستند و نقشی موثر و ماندگار در مدرسه‌سازی دارند

یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در رشت با بیان اینکه خیرین مظهر نیکوکاری هستند، اظهار کرد: اگر خوب نقش خیرین را به دانش‌آموزان منتقل کنیم آنها حتما در آینده انسان هایی نیک کردار و نیکوکار برای جامعه می‌شوند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، یوسف نوری  در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در رشت با بیان اینکه خیرین مظهر نیکوکاری هستند، اظهار کرد: اگر خوب نقش خیرین را به دانش‌آموزان منتقل کنیم آنها حتما در آینده انسان هایی نیک کردار و نیکوکار برای جامعه می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در استان‌های مختلف کشور و بیان نمونه‌هایی از تعهدات خیرین در این بخش اضافه کرد: در جشنواره خیرین مدرسه ساز اصفهان، خیرین هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و در هرمزگان ۷۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت در حوزه آموزشی اعم از ساخت وتجهیز تعهد کرده‌اند که نمونه هایی از نقش موثر و ماندگار آنان در مدرسه‌سازی است.

نوری در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مهم آموزش و پرورش در جامعه خاطرنشان کرد: اگر نظامی بخواهد جامعه را در همه زمینه‌ها به قله و اوج برساند، لزوما باید از بسترهایی این کار را انجام دهد که این بستر در دنیا و آموزه های دینی ما، نظام آموزش و پرورش است، از این‌رو این نظام همیشه مورد توجه بوده اما به دلایل مختلف نارسایی‌هایی در این مورد وجود داشته است.

وی بیان اینکه آموزش و پرورش بستر فرهنگ سازی است، اظهار کرد: سالهاست که خرد نظام ها مبتنی بر اقتصاد شدند در حالیکه معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همواره فرهنگ را پایه اصلی دانستند که بستر آن در دستگاه تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ۸۵ درصد از هنرجویان هنرستان ها بعد از فارغ التحصیلی و ۹۸ درصد از فارغ التحصیلان آموزشکده‌های فنی صاحب شغل می شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: فرهنگیان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقش مهمی دارند، آنان در خط مقدم پیاده سازی اسناد فرادستی در حوزه آموزش و پرورش هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خاطر نشان کرد: دولت و مجلس کار مشترکی با عنوان رتبه بندی معلمان آغاز کرده اند که این مهم شروع کار برای این قشر است.

وزیر آموزش و پرورش صبح امروز "پنجشنبه" پس از ورود به گیلان در مزار شهدا حضور یافت و سپس از پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش بازدید کرد. وزیر آموزش و پرورش از پروژه‌های نیمه تمام آموزشی شهر  رشت بازدید کرد

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در نزدیک به چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.


اشتراک گذاری