مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/31 05:24:40
کد خبر: 392

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی خبرداد:

احداث و بهره برداری ١٦٠ مدرسه خیرساز و مشارکتی در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت : ١٦٠ مدرسه خیرساز و مشارکتی در استان آذربایجان غربی در دست احداث و بهره برداری است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از  ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ قهرمان رحمانی مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذر بایجان غربی با اشاره به تعداد مدارس ساخته شده با مشارکت خیرین مدرسه ساز این استان گفت: ۱۶۰ باب مدرسه با۶۴۵ کلاس درس با زیربنای ۵۲ هزار مترمربع احداث  و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی در بین ۳۱ استان کشور در جشنواره  هجدهم  خیرین مدرسه ساز استان ، مبلغ ۳۷میلیارد تومان متعهد شده که از این  میزان تحقق ۸ میلیارد تومان با ۳۴ درصد بوده است . 

رحمانی ادامه داد: درجهت ساخت مدارس ایمن و زیبا تلاش میکنیم تا بعد از چندسال نیازمند نوسازی نباشیم .

وی با بیان اینکه میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز استان در تجهیز و نوسازی قابل تحسین است افزود: همچنان نیازمند حرکت جهادی با مشارکت مردم و همت خیرین هستیم تا مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی و تخریبی باشیم . 

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: 285 باب مدرسه با ۱۲۵۰ کلاس درس با زیربنای ۱۲۴هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

رحمانی با اشاره به آغاز عملیات تخریب و نوسازی مدارس از سال ۸۵ در آذربایجان غربی تصریح کرد:تاکنون، درحدود ۲هزار کلاس درس تخریبی بازسازی شده و هنوز ۳۰ درصد مدارس استان،تخریبی هستند . 

وی با بیان اینکه ۹۲ پروژه خیری و مشارکتی با ۴۹۱ کلاس درس در حال اجرااست خاطر نشان کرد: ۵۴ مدرسه خیرساز با ۲۳۱ کلاس و ۳۸ مدرسه بصورت مشارکتی با ۲۶۰ کلاس درس بصورت مشارکتی در حال اجرا است . 

وی از تحقق ۳۴ درصدی تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال گذشته خبردادو خاطرنشان کرد: ۲۳ باب مدرسه متعهد شده توسط خیرین مدرسه ساز استان به پایان رسیده است و ردیف اعتباری ۶ باب مدرسه با ۳۲ کلاس درس تامین شده است.

نزاکت الهیاری


اشتراک گذاری