مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/27 07:21:16
کد خبر: 389

دختر خیر مدرسه ساز زنده یاد بدری برهانی :

مدرسه ای جدید به نام مادرم در تهران خواهیم ساخت

از قدیم می گویند مال حلال در راه علم و کار خیر خرج می شود. نمونه بارز این سخن زندگی (بدری برهانی) است که وقتی بحث کار خیر و مدرسه سازی به میان می آید نام او می درخشد؛ کسی که در طول حیات و حتی پس از مرگ بانی ساخت 6 مدرسه شد.


کار خیر از تجهیز درمانگاه شروع شد
همسر برهانی علاقه زیادی به تحصیل داشت و داشتن مدرسه خوب و مناسب را حق همه بچه ها می دانست به همین دلیل ایجاد فضای آموزشی برای آینده سازان کشور مهم ترین دغدغه اش بود.فرهادی دختر بزرگ خانواده برهانی با بیان این مطلب :" نخستین کار خیر جدی و بزرگ مادرم مربوط به 15سال پیش است .یعنی زمانی که مطلع شد درمانگاه سید الشهدا  در خیابان 15خرداد مشکل تامین سی سی یو دارد. آن زمان از طریق یکی از اهالی متوجه این موضوع شد برای همین خانه ای که پدرم به نامش کرده بود،را فروخت و با پولش 6 دستگاه سی سی یو مجهز به درمانگاه خرید. بعد از آن مادرم به فکر ساخت مدرسه افتاد.بدری برهانی معتقد بود که مدرسه ، خانه انسان سازی است و او می تواند به جای کمک به چند نفر ، با تربیت انسان هایی بزرگ به مملکتش کمک کند و زمینه تربیت  انسان های وارسته  را فراهم کند. از همین رو  شروع به ساخت  مدرسه کرد. او نخستین مدرسه را به یاد پدرم  در خیابان زنجان تقاطع خیابان طوس ساخت . مدرسه ای با نام « محمد رضا فرهادی » بعد از آن مدرسه بدری برهانی درروستای کیگا در نزدیکی امامزاده داوود (ع)، مدرسه محمد رضا فرهادی را در در سنندج بنا کرد.»
این طور که دختر  خیر مدرسه ساز می گوید، مادرم برای بعد از مرگش هم برنامه چیده است :« مادرم  قبل از فوتش ثلث اموال خود را وقف کارهای خیر کرد، همچنین به زودی مدرسه ای در یکی از محله های تهران  با کمک اداره نوسازی مدارس ساخته خواهد شد.» 
 
مریم قاسمی 

اشتراک گذاری