مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/09/20 07:34:06
کد خبر: 3871

نشست کمیسیون بانوان جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

نشست کمیسیون بانوان و خانواده جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با حضور دکتر قفلی و به ریاست خانم دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس این کمیسیون صبح امروز یکشنبه 20 آذر در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جلسه کمیسیون امور بانوان  صبح امروز در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و با حضور دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،مهندس جعفری مدیرعامل ،سید فاطمه مهاجرانی رئیس کمیسیون امور بانوان، خانم نیزاری رئیس شورای بانوان سازمان نوسازی  و  اعضای کمیسیون خانم ها ( رضیان ، دانشمهر ، هاشمی ، میردامادیان ، احمدی ، پازوکی ، خاکبازنژاد، بخشی ، مویدی ، علیزاده ، علیلیان ، صادقی ، حسینی ،پریسابخشی ، دقایقی ، مهدی زاد ) و دکتر اسلامی رئیس یکی از شعب بانک سامان برگزار شد.

خانم دانشمهر دبیر جلسه، در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت های خانم دکتر مهاجرانی رئیس کمیسیون امور بانوان که به تازگی با رای اعضای  هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز  کشور به این سمت منصوب شده را ارائه داد.

وی ادامه داد :یکی از مهم ترین کمیسیون ها در جامعه خیرین  کمیسیون بانوان است چرا که بیش از نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر اینکه  تا به امروز و در ایام کرونا بیش از  9 جلسه حضوری و مجازی تشکیل شده که نشان از فعالیت های این کمیسیون است. .

خانم دابنشمهر در پایان به بخشی از فعالیت خانم دکتر مهاجرانی در مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره و کردو افزود: راه اندازی پویش من مادرم ، اهدای نشان سفیر مدرسه سازی به سلبریتی ها و ... تنها بخشی از خدمات این بانوی فرهیخته است .

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار مدرسه خیرساز مشارکتی ،در سطح کشور وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات دولتی است گفت :امیدوارم با همراهی و همدلی شما بانوان فرهیخته بتوانیم مشکلات فضاهای آموزشی کشور را مرتفع سازیم.

وی ادامه داد:  70 درصد مدارس  عادی در استان خراسان رضوی و 80 درصد مدارس استثنایی در این استان توسط خیرین بنا شده است .

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: مهاجرت افغان ها ، وجود ریزگردها و ... موجب مهاجرت و افزایش تراکم دانش آموزی به شهرهای بزرگ شده و این امر موجب کمبود فضاهای آموزشی دربرخی از استان ها  می شود .

دکتر قفلی با تاکید بر اینکه در مشهد برخی از مناطق وجود  دارد که  سرانه آموزشی آن زیر دو است اذعان داشت : خانم ها می توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مدرسه سازی و مشارکت همسرانشان در امر مقدس مدرسه  سازی داشته باشند.

وی به بحث تکریم از بانوان خیرین مدرسه  ساز  اشاره کردو افزود: اشاعه فرهنگ کار خیر از جمله مواردی است که می توان به دست توانمند بانوان سرزمینم انجام شود.

در ادامه این نشست صمیمانه خانم دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس کمیسیون امور بانوان ضمن خیر مقدم به  میهمانان اظهار داشت : بسیار سپاسگزارم از اعضای هیات مدیره  که بنده را به عنوان خادم کوچک در مسیر جامعه خیرین مدرسه ساز  منصوب کردند.

وی گفت :  زنان همواره در جامعه نقش خود را باحضور در اجتماع و تربیت فرزندان آینده این مرزو بوم ایفا نمودند و به جرات می توان گفت: صددرصد مدارس خیر ساز با حمایت زنان ساخته خواهد شد . 

وی تصریح کرد: کمیسیون بانوان قرار است در راستای بقیه کمیسیون ها و همسو با آنها گام بردارد و با دراز کردن دست یاری به سوی همه اقشار جامعه بتواند گره ای از کار مهم تعلیم و تربیت کشور بردارد.

وی افزود : این کمیسیون نهادی است که زنان به صورت مشخص در آن کار خیر می کنند انسانهایی که معمولا همسران خود روی صحنه می برند و خود دیده نمی شوند .

رئیس کمیسیون بانوان اذعان داشت : توجه به مادرانی که عزیزی را از دست دادند و به یاد عزیزانشان مدرسه  بنا کرده  اند می تواند یاد آور مهر مادری و حس بخشنده بودن را در همگان تداعی نماید.

 دکتر مهاجرانی گفت :  کشور ما ایران ،  شش هزار شهید زن دارد و با راه اندازی یک شورای سیاست گزاری مرکزی و  استفاده از صاحب نظرانی ،همچون خانم میردامادیان ، خانم نیزاری ،خانم نکوهی،خانم علیزاده، خانم  خاکبازنژاد و ... می توان اقدامات بی نظیری انجام داد.

وی به راه اندازی  دو کارگروه جذب خیر و اطلاع رسانی  اشاره کردو افزود : همه ما باید به صورت همسو و همدل با هدف مدرسه سازی و مدرسه یاری گام برداریم .

خانم ها میردامادیان رئیس اسبق کمیسیون بانوان ، نیکویی کرمان ، علیلیان ایلام ، خانم پرهیزگار  استان مرکزی، خانم احمدی کرمان ،  مهدی پور خراسان جنوبی ،مهرنوش رئیس کسبینو نیز به صورت مجازی در این جلسه حضورداشتند و هرکدام چند دقیقه ای در خصوص مدرسه سازی و کمیسیون بانوان صحبت کردند.

خانم نیزاری در ادامه این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فوت پدر خانم دکتر مهاجرانی تصریح کرد: خوشحالم که 23 سال در ستاد بانوان ، سازمان نوسازی مدارس با حمایت مهندس جعفری و با هدف تشویق بانوان به این عرصه فعالیت داشتم .

وی  از برگزاری همایش تکریم  بانوان خیر مدرسه ساز در  ایام ولادت فاطمه زهرا (س)  خبرداد و گفت :  کمیسیون بانوان به همراه شورای بانوان خیرین مدرسه ساز  می بایست با بک هدف و در یک سو  حرکت کنند .

دکتر اسلامی رئیس یکی از شعب بانک سامان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت : امروز به عنوان میهمان در خدمت شما هستم بانک سامان در بحث مدرسه سازی مشارکت  گسترده در سطح کشور دارد .

نماینده  بانک سامان ادامه داد: بسیار خوشحالم که انسانهای دلسوزی چون شما در این راستا قدم برمی دارند و امیدوارم ما هم بتوانیم در این راه پر خیر ومحبت و فداکاری شما را همراهی نماییم .

خانم خاکبازنژاد خیر مدرسه ساز و عضو فعال کمیسیون بانوان در ادامه این نشست اذعان داشت : در طول تاریخ  بانوان تاثیر بسیاری در توسعه و پیشرفت جامعه داشتند .انشاالله بتوانیم باب شروع و فعالیت بیشتر بانوان را در این کمیسیون پایه گذاری کنیم .

خانم پازوکی خیر مدرسه ساز نیز در ادامه گفت : وقتی خانم نیزاری در جلسات حضور پیدا می کند یاد سوابق کاری و همکاری دلنشین با ایشان می افتم . 

وی گفت : دعوت از مدیران مدارس در جلسات انجمن اولیا و مربیان و پیگیری مطالبات دولتی در بحث مدارس خیر ساز ، توسط جامعه خیرین می تواند در کاهش مشکلات فضاهای آموزشی نقش عمده ای  داشته باشد.

 مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،با حدیثی از پیامبر صحبت خود را آغاز کرد و اظهار داشت : پیامبر فرمودند ، وقتی انسانی از دنیا می رود پرونده آنها بسته می شود غیر از سه  حالت ؛  علم  و دانشی که نفع برساند به دیگران ، دوم فرزند صالح و سوم صدقه جاریه 

وی با اشاره به اینکه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  ، سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش باید در یک سو و با هدف رفع مشکلات دانش آموزان گام بردارند ادامه داد: بسیاری از علما معتقد هستند ،مدرسه سازی، مصداق بارز صدقه جاریه است و اگر بخواهیم از خود عملی را به یادگار بگذاریم بهتر است وقف کنیم و مدرسه بسازیم .

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه  ساز کشور ، وی ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند خانم میردامادیان و خانم نیزاری افزود : هدف جامعه خیرین جذب کمک ها و ایجاد فرهنگ مدرسه سازی  است و در این راستا پیشکسوتانی همچون مرحوم حافظی ، مرحوم مردانی آذر ، آقای بچستانی مقدم و ... را داریم. امیدواریم با کمک شما بتوانیم گام های مهم و تاثیر گذار در این زمینه برداریم .

دکتیر مینو مهرنوش رئیس کسبینو در ادامه  در این جلسه گفت : پلتفرم کسبینو شبکه  اجتماعی کسب و کار  است که شبیه اینستاگرام است که شامل باشگاه مشتریان ، تخفیفات و... است . جذب سرمایه های خرد در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری یکی از  امکانات این پلتفرم است که به مخاطب نشان می دهد در نزدیکی او چه مدارسی نیاز  به بازسازی ، ساخت ، ترمیم و بحث مدرسه یاری دارد که ما افتخار به جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اعلام آمادگی کردیم که به صورت کاملا رایگان در این خصوص همکاری داشته باشیم .

دکتر شهره صادقی مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز ،در ادامه این جلسه تصریح  کرد: افتخار دارم در جمع  شما خیرین حضور داشته باشم ما باید از حس زیبا ی مادر بودن و خواهر بودن خود استفاده کنیم و در ترویج فرهنگ مدرسه یاری کوشا باشیم .

خانم رضیان عضو کمیسیون امور بانوان که در این جلسه بخش عمده ای از هماهنگی و امور رسانه را انجام داده بودند نیز در ادامه این جلسه  اظهار داشت : باید ظرفیت تکریم از بانوان خیر فراهم شود و از رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور درخواست می کنیم در این خصوص مارا یاری دهند.

پریسا بخشی یکی از کاربران محبوب فضای مجازی نیز که خود بیشتر از  9 سال است در امور خیریه  با یک تیم جوان فعالیت می کند قول مساعد جهت همکاری با جامعه خیرین مدرسه ساز را داد. 

یاسمن مویدی عضو دیگر کمیسیون بانوان که  53 سال فعالیت اجتماعی در کشور داشته و بیش از 100 باشگاه ورزشی را در مناطق محروم راه اندازی کرده است گفت : بنیانگذار ورزش "برای تونیک"  هستم و امروز افتخار می کنم  4 هزار مربی  در سراسر کشور دارم و این ورزش را در کشور فرانسه هم راه اندازی کردم 

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم این ورزش که با ساده ترین امکانات و با هرشرایط جسمی قابل انجام است در مدارس راه اندازی شود.

خانم هاشمی  دیگر عضو کمیسیون امور بانوان گفت : در سال 1401 بانوان خیر ،بسیار زیادی در بحث مدرسه یاری و مدرسه سازی مشارکت داشته اند و عدم توجه به ساخت سرویس بهداشتی مدارس خیر ساز یکی از مشکلاتی است که می بایست به آن توجه شود .

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری  6 نفر از خیرین خارج از کشور در بحث ساخت مدارس استثنایی و اتیسم مشارکت داشتند و در هفته گذشته در ایلام مدرسه استثنایی توسط بانوان خیرین مدرسه ساز  به بهره برداری رسیده است .

اشراقی در پایان گفت : جذب فرهنگ مدرسه سازی در بانک ها و ارگان هایی همچون شهرداری و .. از جمله مواردی است که در این مدت به همراه همسرم در آن همت گماردیم .

در پایان این جلسه دکتر قفلی به همراه اعضای کمیسیون بانوان عکسی به یادگاری انداختند.

نزاکت اللهیاری 

 

 

 


اشتراک گذاری