مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/09/13 07:56:44
کد خبر: 3855

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قم برگزار شد

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قم با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سید، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محمدتقی شاهچراغی استاندار و حمیدرضا تقی پور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشو ربرگزار شد


 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم، با بیان زیبایی ثروت هایی که در خدمت علم قرار می گیرند، عنوان کرد: ما سه مسئولیت در برابر خدا، در برابر خود و در برابر دیگران داریم و خیرین مدرسه ساز با انتخاب زیبا و هوشمندانه خود، هر سه مسئولیت را به سرانجام می رسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال به اهمیت کمک به همنوع و پرورش روح انسان‌دوستی و البته اخلاص در کار خیر توجه داد و گفت: خیرین مدرسه ساز امکانات خود را در خدمت علم قرار می دهند که این اقدام بسیار زیبا و فرهنگ ساز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به بیان روایتی از امام موسی بن جعفر (ع) پرداخت و خاطر نشان کرد: حضرت در این روایت می فرمایند انسان ها اگر به هم عشق بورزند؛ امانت‌دار باشند و حق را سرلوحه خود قرار دهند؛ آنگاه همه اهل زمین مورد رحمت خدا قرار می گیرند.

وی با اشاره به آیه مبارکه «یوم تجد کل نفس ما عملت من خیر محضرا» تصریح کرد: اقدامات همه خیرین در کشور قابل تقدیر است و باید اذعان کرد که اگر خیرین در صحنه نباشند؛ برخی کارهای خیر روی زمین می ماند.

۲۵ فضای آموزشی با بیش از ۲۱۰‌ کلاس درس توسط خیرین درحال احداث است

احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بیش از ۳۰۰ فضای آموزشی در قالب ۳ هزار و ۳۰۰ کلاس درس، ۴۴ نمازخانه، ۱۶ سالن ورزشی و ۱۲ فضای جانبی مانند آزمایشگاه توسط خیرین مدرسه ساز در قم تأسیس شده است.

 وی افزود: همچنین این خیرین بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع زمین در قالب ۱۰۰ قطعه به آموزش و پرورش استان اهدا کرده اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه درباره اقدامات فعلی خیرین مدرسه ساز در استان یادآور شد: هم اکنون ۲۵ فضای آموزشی با بیش از ۲۱۰ کلاس درس و در ۴۳هزار مترمربع زیربنا به همت خیرین مدرسه ساز استان در دست احداث است.

اجتهادی به جایگاه استان از منظر سرانه آموزشی توجه داد و بیان کرد: با توجه به جایگاه بیست و هفتم استان، نیاز است تا سالانه ۵۵ مدرسه ۱۲ کلاسه در استان ساخته شود.

وی با تقدیر از تلاش های بی وقفه خیرین مدرسه ساز استان، از همه خیرین خواست تا در امر خطیر توسعه و تجهیز مدارس، یار و همراه مسئولان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باشند.

همزمان با برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان قم عملیات احداث یک واحد آموزشی با مشارکت خیرین مدرسه ساز در این استان آغاز شد.

عملیات بازسازی مدرسه «حاجیه خانم راوش» به همت خیّر مدرسه ساز، حاج حسن لسانی در زمینی بالغ بر 1400 مترمربع و زیربنای بیش از 2000 مترمربع انجام می شود.

گفتنی است در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه دستاوردهای دانش ٱموزان مدارس خیرساز استان قم با عنوان «باقیات الصالحات» برپا شده است.


اشتراک گذاری