مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/09/11 11:12:20
کد خبر: 3848

مدرسه 9 کلاسه بنیاد قلم‌چی در ازنا افتتاح شد

هفدهمین مدرسه بنیاد قلم‌چی برای دانش‌آموزان استان لرستان، امروز پنج‌شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ در شهر ازنا افتتاح شد.


بر اساس این گزارش، این مدرسه که ظرفیت میزبانی از حدود ۶۰۰ دانش‌آموز در دو نوبت را دارد و تکمیل ساخت آن توسط بنیاد قلم‌چی انجام شده، با زیربنای ۱۴۵۰ مترمربع فضای آموزشی، در ۳ طبقه، شامل ۹ کلاس درس، اتاق‌های‌‌ اداری، آزمایشگاه، کتابخانه و سالن اجتماعات است.       

یونس بهاروند ایرانیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در گفت‌و‌گویی بیان کرد: آموزش اصلی‌ترین زیربنای توسعه هر جامعه‌ است و مهم‌ترین زیرساخت برای توسعه آموزش هم مدرسه است؛ بنابراین خیرین مدرسه‌ساز با هموار کردن مسیر شکوفایی استعداد دانش‌آموزان، گامی مهم در جهت پیشرفت کشور برمی‌دارند.  

وی در ادامه گفت: این مدرسه در مرکز شهر ازنا که تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالایی دارد، احداث شده و بخشی از نیازهای این منطقه به فضای آموزشی را مرتفع کرده است.           

در ادامه علی‌محمد رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان اظهار داشت: به ثمر رسیدن این مجموعه ۹ کلاسه در منطقه‌ای از شهر ازنا که نیاز مبرم به فضای آموزشی داشته، اهمیت فراوانی دارد و همانند دیگر پروژه‌های بنیاد قلم‌چی در لرستان، از مدارس خوب این استان خواهد بود.  

همچنین در گفتگویی مصطفی بیات رئیس آموزش‌وپرورش شهر ازنا با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دو مدرسه قدیمی در مدرسه جدید در دو نوبت بصورت چرخشی مشغول به تحصیل‌اند، گفت: بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی از دو مدرسه بسیار خوب این منطقه به مدرسه بنیاد قلم‌چی انتقال یافته‌اند؛ این در حالی است که خانواده‌های این دانش‌آموزان از مدت‌ها قبل پیگیر اتمام ساخت این مدرسه و تحصیل فرزندانشان در یک فضای آموزشی بزرگ و استاندارد با امکانات نوین بودند.

در پایان معصومه خلیلی مسئول نمایندگی ازنا، بر ارتباط مستمر و تعامل این نمایندگی با مدرسه جدید بنیاد قلم‌چی در این شهر تاکید و بیان کرد: پیگیر موارد آموزشی و نیازسنجی برای ارائه خدماتی همچون بورسیه دانش‌آموزان، اهدای کتاب و برگزاری آزمون‌های برنامه‌ای خواهیم بود. 

مراسم افتتاح مدرسه بنیاد قلم‌چی در ازنا با حضور مدیرکل و مسئولان نوسازی مدارس و رئیس و مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان لرستان، رئیس و مسئولان آموزش‌و‌پرورش ازنا، مسئولان نمایندگی‌های‌ بنیاد قلم‌چی در استان لرستان و جمعی از همکاران تهران برگزار و به هر یک از دانش‌آموزان پکیج لوازم‌التحریر و توپ ورزشی اهدا شد.       

 

به گفته صابر فتاحی مسئول نظارت بر پروژه‌های مدرسه‌سازی، تاکنون ۳۳۷ مدرسه ساخته یا تکمیل شده توسط بنیاد قلم‌چی به بهره‌برداری رسیده است؛ تعداد ۳۹ مدرسه در سال‌جاری در حال ساخت و تکمیل است.  

 

 

بریدن روبان افتتاح توسط معلم مدرسه

 

 

حضور فعال نمایندگی های کانون در استان لرستان در مراسم افتتاح مدرسه ازنا

 


اشتراک گذاری