مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/09/08 06:00:09
کد خبر: 3844

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویر احمد خبرداد:

150 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس نیمه تمام خیری نیازمندیم /کمبود 6 هزار صندلی در کهگیلویه و بویر احمد

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویر احمد در جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از کمبود 150 میلیارد تومان اعتباربرای تکمیل مدارس نیمه تمام خبر داد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز  استان کهگیلویه و بویر احمد  با حضور در جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گزارشی از مشکلات فضاهای آموزشی این استان را ارائه دادند.

مهندس گوهرگانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز اظهار داشت :150 میلیارد تومان  اعتبار ، برای تکمیل مدارس نیمه تمام خیر ساز در این استان نیازمندیم که از سال 1393 شروع شده است .خیرین  تعهد خود را انجام داده اند و تعهدات دولت باقی مانده  است.

وی با اشاره به اینکه  ، در یاسوج 6 هزار صندلی برای دانش آموزان نیازمندیم  ومتاسفانه طی  گزارشی که آموزش و پرورش منتشرکرد سوتغذیه در سه استان ، کهگیلویه و بویراحمد ، سیستان و بلوچستان و ایلام در میان دانش آموزان وجود داردکه می بایست راهکاری برای آن اندیشیده شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز  کهگیلویه  و بویر احمد ادامه داد: برای برگزاری جشنوارهای خیرین مدرسه ساز  در این استان ، حداقل مبلغی بالغ بر600 میلیون تومان اعتبار  نیازمندیم که ترجیج می دهیم این رقم را صرف خدمتگزاری به دانش آموزان استان نماییم.

وی با اشاره به اینکه ،  برای تکمیل 5 مدرسه حقیقی مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم گفت : سه مرکز رشد در این استان برای دانش آموزان استثنایی راه اندازی شده که فاقد امکانات نرم افزاری ازجمله صندلی ،موکت ، بخاری و .... است و مستلزم حمایت سازمان نوسازی  مدارس است.

در ادامه این جلسه مهندس ناجی مقدم نایب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه  و بویر احمد گزارشی از اقدامات خیرین مدرسه ساز ، کمبود فضاهای آموزشی استان ، کمبود امکانات و .... را ارائه داد.

وی اذعان داشت :ما امسال در این استان چهار نفر رتبه تک رقمی کنکور داشتیم و دانش آموزان مستعد زیادی در این استان تحصیل می کنند. 

مهشید خاکبازنژاد عضو هیات مدیره استان و خیر مدرسه ساز در این جلسه اظهار داشت :از سال 82 با این استان آشنا شدم و به  دلیل فقری که در این استان وجود دارد می بایست به امور بهداشت ، تغذیه و آموزش دانش آموزان این استان توجه ویژه شود چراکه  دانش آموزان با استعداد زیادی دارد.

مهندس حسینی نیک ، مدیر کل نوسازی مدارس  کشور ادامه داد: 766 مدرسه  سنگی ناایمن در این استان وجود دارد و 70 درصد مدارس ما قدیمی و فرسوده  هستند.

آقای رحیمی معاون مدیر کل  اموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت : ما در شهر یاسوج مشکل فضای آموزشی داریم و برخی از کلاسها با دانش آموزان 45 نفر تشکیل می شوند .انتظار داریم به مشکلات این استان رسیدگی شود.

خانم ساغرچی خیر نیک اندیش مدرسه ساز  نیز در ادامه گفت: بنده فرهنگی بازنشسته بودم و بیش از ده مدرسه فرسوده  را در منطقه 10  تهران بازسازی کردیم و در سیستان وبلوچستان و یاسوج نیز مدارسی بنا کردیم.

وی ادامه داد: سال گذشته مدرسه 12 کلاسه استثنایی در مرکز شهر یاسوج را با مشارکت نوسازی مدارس  استان بنا کرده ام که پیشرفت 80 درصد دارد.

در پایان این جلسه  حاج اکبر ابراهیمی قول مساعد جهت برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی بالای 10 نفر دانش آموز را به صورت ویژه 

گفتنی است : دکتر میرباقری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس به عنوان  استان همسایه استان کهگیلویه و بویر احمد پیشنهاد دادند 28 دی ماه به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس، همایشی مشترک بین این استان و کهگیلویه و بویر احمد ،در جهت رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان برگزار شود.

شایان ذکر است :مهندس راشکی مشاوره ریاست سازمان نوسازی مدارس  کشور نیز پیشنهاد ایجاد کارگروه ویژه ، در جهت رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان،  با همکاری جامعه خیرین ، سازمان نوساز ی مدارس کشور و مجمع خیرین مدرسه ساز  استان کهگیلویه و بویر احمد را  دادند.

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری