مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/08/27 22:23:08
کد خبر: 3829

با حضور خیرین و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد؛

بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه ساز استان همدان

بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه ساز استان همدان با حضور خیرین داخل استان و خارج استان و جمعی از مسئولان صبح پنجشنبه در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان: بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با قدردانی از خیرین و با هدف اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی برگزار شد.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این مراسم با بیان اینکه جشنواره‌ای خیرین مدرسه‌ساز همدان بسیار خوب برگزار شده است، گفت: این همایش با برنامه‌ریزی دقیق و به صورت فعال برگزار شده است.

محمد‌رضا جعفری با بیان این مطلب که جشنواره خیرین مدرسه ساز چندین هدف را دنبال می کند، ادامه داد: مال وثروت و فرزند دو زینت این دنیا محسوب می شوند و کسلنی هستند که این مال و ثروت را به جا استفاده کرده و آن را تبدیل به باقیات صالحات می کنند.

وی با بیان این مطلب که هر آنکه توفیق داشته باشد می‌تواند از مال و ثروت خود بگذرد و آن را به باقیات و صالحات تبدیل کند، تصریح کرد: نخستین هدف جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اشاعه فرهنگ قرآنی باقیات و صالحات است، که مصداق بارز آن مدرسه سازی است.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ۵۰ درصد مدارس کشور با کمک خیرین ساخته شده است، عنوان کرد: اکنون رقم‌های بالایی از سوی خیرین مدرسه ساز تعهد می شود که حتی به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

جعفری در ادامه سخنانش ابراز کرد: یکی دیگر از زینت‌های خوب دنیا فرزند صالح است و دیگری صدقه جاری و علم و دانشی است که به مردم نفع برساند و هر سه این موارد می‌تواند در مدرسه‌سازی باشد.

با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف گسترش کار خیر و جذب کمک‌های مردمی برگزار شده است، افزود: در حال حاضر مدرسه سازی مشکل شده و قیمت‌ها بالا رفته است و دولت با تعهد ۷۰ درصد و ۳۰ درصد تعهد خیرین در مناطق محروم مدرسه سازی می کند.

جعفری اظهار کرد: اکنون به دنبال ساخت مدارس با کمک چندین خیر هستیم و یا اینکه مدارس متری ساخته می شود. وی در قسمت دیگر سخنان خود با بیان اینکه وجود خیر باعث برکت و قیامت باوری در دانش آموزان می شود، عنوان کرد: امروز خیرین میتوانند در زمینه های مختلف از جمله تهیه تجهیزات مناسب برای مدارس، هوشمند سازی کلاس‌های درس، بورسیه دانش آموزان نیازمند کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه مشکل کشور ما نداشتن حرفه و فن است، اظهار داشت: خیرین می توانند در توانمند سازی هنرستان‌ها، بروز کردن تجهیزات هنرستان‌ها کمک کنند و به بازار کار فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای کمک کنند.

استاندار همدان نیز در این مراسم خطاب به خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: شما از تموال خود در راه کار خیر گذشت کرده‌اید و بدرستیکه دوستی با اهل بیت و قرآن مردم ایران را به سمت انجام کار خیر می برد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: چه بسا خیرینی هستند که از ثلث مال خود یا نیمی و یا حتی تمام مال خود در راستای امر خیر و مدرسه‌سازی می گذرند و این کار ستودنی و قابل ارزش است.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه ساز حاضر در همایش، گفت: از اینکه امروز میزبان این همایش هستیم و در جمع خیرین مدرسه ساز قرار داریم به این موضوع افتخار می کنیم.


اشتراک گذاری