مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/07/13 11:16:15
کد خبر: 3758

مدرسه نمونه دولتی 12 کلاسه بنیاد قلم‌چی مینودشت افتتاح شد

هجدهمین مدرسه بنیاد قلم‌چی برای دانش‌آموزان استان گلستان، امروز سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در شهر مینودشت افتتاح شد.


بنابراین گزارش، این مدرسه که ظرفیت میزبانی از ۳۶۰ دانش‌آموز را دارد، با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع فضای آموزشی، در ۲ طبقه، شامل ۱۲ کلاس درس، اتاق‌های‌‌ اداری، کتابخانه، آزمایشگاه و نمازخانه است.

وحید فراهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در گفت‌و‌گویی بیان کرد: این مدرسه در مرکز شهر مینودشت که تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالایی دارد، ساخته شده که کمبود فضای آموزشی این منطقه را جبران و همه دانش‌آموزان را در یک نوبت میزبانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی یک سالن ورزشی نیز به این مجموعه آموزشی اضافه خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه این مدرسه محوطه‌ای با مساحت ۲۵۰۰ مترمربع دارد، ساخت سالن ورزشی را نیز در برنامه داریم.

در ادامه علی قاسمی مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان مینودشت گفت: این مدرسه که تنها مدرسه نمونه دولتی مینودشت است، علاوه بر دانش‌آموزان دختر نخبه مقطع متوسطه اول این شهر، دانش‌آموزان شهر همجوار گالیکش و مناطق کم‌برخوردار این شهرها را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

مراسم افتتاح مدرسه بنیاد قلم‌چی در مینودشت با حضور مدیرکل و مسئولان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، مدیر و مسئولان آموزش‌و‌پرورش مینودشت، واقف و متولی و مسئولان نمایندگی‌های‌ بنیاد قلم‌چی و همکاران تهران، برگزار و به هر یک از دانش‌آموزان پکیج لوازم‌التحریر و توپ ورزشی اهدا شد.

به گفته صابر فتاحی مسئول نظارت بر پروژه‌های مدرسه‌سازی، تاکنون ۳۰۱ مدرسه (۱۰۷۴ کلاس درس) ساخته یا تکمیل شده توسط بنیاد قلم‌چی به بهره‌برداری رسیده است؛ تعداد ۵۱ مدرسه (۱۵۸ کلاس درس) در حال ساخت و تکمیل است.

 


اشتراک گذاری