مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/07/02 06:10:43
کد خبر: 3753

رخشانی‌مهر در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید:

مدرسه مهمترین بستر شکوفایی استعدادها و تقویت هویت ملی و دینی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پیامی به‌مناسبت آغاز سال‌تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و بهار تعلیم و تربیت، گفت: مدرسه مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد. متن پیام در زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر فصل روشن «مهر» و بهار تعلیم و تربیت، تجلی تلاش و تکاپوی فتح قله‌های دانش و کرامت انسانی از راه می‌رسد تا صحیفه معرفت ورق خورده و دروازه‌های آسمانی بینش و دانش به روی دانش آموزان گشوده شود.

مهرماه یادآور شور و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است و تقارن آغاز سال تحصیلی با ایام پایانی ماه صفر، باردیگر به ما متذکر می شود که با پیروی از سیره و سنت رسول خدا (ص) و مکتب اهل بیت (ع) در راه آگاهی بخشی و تکوین شخصیت دانش آموزان در تراز تربیت اسلامی گام برداریم.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز به عنوان بخشی از دستگاه عظیم تعلیم و تربیت همواره کوشیده است تا با فراهم آوردن زیر ساخت‌های مناسب و ایمن آموزشی دغدغه اولیای خانه و مدرسه را در این زمینه برطرف کند. در طی دو سال گذشته نیز که شاهد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکرر آموزش‌های حضوری بودیم، تلاش داشتیم با توسعه امکانات بهداشتی مدارس و زیرساخت‌های آموزش‌ مجازی و الکترونیکی گامی هرچند کوچک در توسعه عدالت آموزشی برداریم.

مدرسه مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی است. از این رو خیرین مدرسه‌ساز، به عنوان معماران فرهنگی جامعه و یکی از شرکای مهم سازمان نوسازی مدارس کشور، سهم بسزایی در فراهم نمودن امکانات تحصیل دانش آموزان در اقصی نقاط کشور داشته اند. به نحوی که می توان گفت حدود 30 درصد از مدارس و فضاهای آموزشی در کشور با مشارکت و همت خیرین نیک اندیش احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

در سالی که گذشت اقدامات ارزشمندی در راستای تامین تجهیزات مدارس انجام گرفت و اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستانی هزینه شد که اختصاص این حجم از اعتبارات به این منظور بی سابقه بوده است.

خدا را شاکریم با تلاش و همراهی همه خدمتگزاران نظام تعلیم و تربیت هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی 1402-1401 نزدیک به 9 هزار کلاس درس جدید با 1 میلیون و 200 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید تا دانش‌آموزان در فضاهای نوساز و ایمن به تحصیل بپردازند.

ضمن تبریک آغاز بهار علم و دانش به دانش آموزان، معلمان و همه خدمتگزاران نظام تعلیم و تربیت، امیدواریم به همت و تلاش همه عزیزان با دانایی و توانایی و پیوند علم و ایمان، قله‌های رفیع بهروزی و پیروزی را فتح نماییم و با گام‌های مصمم و استوار، ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.

مهراله رخشانی‌مهر

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

 
 
 
 

اشتراک گذاری