مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/06/29 09:30:42
کد خبر: 3749

در راستای طرح شهید دانش‌آموز رضا پناهی انجام می‌شود؛

مشارکت جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی

طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی» با هدف جمع آوری و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی و با اولویت مدارس سنگی خشکه چین و مدارس کانکسی بالای 10 نفر دانش آموز کلید خورد، تا نوسازی مدارس کشور با مشارکت بنیاد برکت و همراهی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور طی یک سال این مدارس را سر و سامان دهد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی با طرح شهید دانش‌آموز رضا پناهی از چندی پیش آغاز و جایگزینی مدارس مستحکم به جای مدارس فوق الذکر را در دستور کار خواهد داشت.
دکتر مجید عبدالهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهندس سیدمحمد واعظی‌نژاد دبیر ستاد ساماندهی و دکتر ناصر فتحی مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی این سازمان با حضور در دفتر جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، با ناصر قفلی رئیس و محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور دیدار و در خصوص طرح شهید پناهی گفت‌وگو کردند.
دکتر عبدالهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ابتدای این جلسه اظهار داشت: طرح شهید پناهی با هدف ساماندهی 995 مدرسه کانکسی با جمعیت بیشتر از 10 دانش‌آموز و 218 مدرسه سنگی خشکه‌چین در سطح کشور آغاز شده است.
 
وی با دعوت از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به عنوان یکی از بازوان اصلی و توانمند مجموعه نوسازی مدارس در طرح شهید پناهی، عنوان داشت: مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این طرح باعث هم‌افزایی بیش از پیش و معرفی این طرح به خیرین گرانقدر مدرسه ساز خواهد شد و باعث دلگرمی و تأثیرگذاری فراوان در نتایج این طرح خواهد شد.
 
عبدالهی افزود: بیشترین فراوانی این مدارس که هدف‌گذاری دقیقی برای آن انجام شده است، در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان و اردبیل هستند و مابقی در سطح کشور پراکنده می‌باشند.
 
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه 40 درصد بودجه این طرح مطابق تفاهم‌نامه انجام شده توسط بنیاد برکت تأمین خواهد شد، ادامه داد: طی جلساتی که در سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شده است، مقرر شد 30 درصد منابع این طرح توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأمین شود و از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز درخواست داریم در 30 درصد باقی مانده آن با مشارکت خیرین گرانقدر سهیم باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه 460 پروژه در کشور به  سبک سازهای جدید در حال ساخت است، اذعان داشت: 30 هزار کلاس درس در کشور در حال احداث است که از این میان 9 هزار کلاس درس در مهر ماه 1401 افتتاح می‌شوند و 21 هزار کلاس درس در مرحله ساخت قرار دارند.
 
دکتر عبدالهی خاطرنشان کرد: در سال جاری مجموعا 2000 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستانی بین مدارس کشور توزیع شده است که 500 میلیارد تومان آن تجهیزات تخصصی هنرستان‌های کشور است.
 
دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان تصریح کرد: بهتر است در ساخت این مدارس به سمت سبک‌سازی و سازهای جدید پیش برویم تا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی نماییم.
 
وی تصریح کرد: یک میلیون دانش‌آموز به جمعیت مدارس کشور اضافه شده است که برای تحصیل آنها نیازمند ساخت 25 هزار کلاس درس جدید هستیم و متاسفانه اغلب مدارس در استان‌هایی همچون تهران، البرز، شهرستان‌های استان تهران و ... به صورت دو شیفته و با جمعیتی بیشتر از حد نصاب کلاس درس اداره می‌شوند.
 
در پایان این جلسه رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور قول مساعد همکاری در این طرح را دادند.
 
گفتنی است، «شهید رضا پناهی» سال 1349 در کرج به دنیا آمد. این دانش آموز 12 ساله با احساس مسئولیت و تعهد ناشی از عقبه معرفتی و بصیرتی منبعث از تربیت اسلامی به جبهه رفت و در تاریخ 27 بهمن 1361 در منطقه عملیاتی قصرشیرین به فیض شهادت نایل شد. در این راستا سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر آن شد که طرح ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی را به نام این شهید والامقام نام‌گذاری نماید.

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری