مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/06/29 07:27:30
کد خبر: 3747

ساخت سه مدرسه، دستاورد دکتر سرافراز در توسعه فضاهای آموزشی کشور

دکتر سرافراز یکی از خیرین نیک اندیشی است که با الگو گرفتن از پدر قدم در راه مدرسه سازی نهاده و تا به امروز سه مدرسه در کشور بنا کرده است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،توجه افراد جامعه به سمت مدرسه سازی و  اهمیت آموزش و ایجاد محیط مناسب برای تحصیل دانش آموزان یکی از موارد مورد بحث در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور است . این مجموعه با فرهنگ سازی و جلب مشارکت های مردمی در نظر دارد زمینه ای را فراهم  نماید تا در آینده ای نزدیک دیگر هیچ کودک و نوجوانی در ایران عزیز به دلیل عدم دسترسی به امکانات و فضای آموزشی از تحصیل باز نماند.

دکتر حاج داود سرافروز دارای مدرک تحصیلی مدیریت کسب و کار ، نماینده شرکت ایران خودرو در استان  البرز و  یکی از خیرین نیک اندیشی است که به تازگی قدم در عرصه مدرسه سازی نهاده و مدرسه ای15کلاسه را در استان البرز احداث کرده و مدرسه دیگری را نیز در دست ساخت دارد .با این خیر نیک اندیش گفتگو یی داشتیم که در ادامه می خوانید .

چه چیز و یا بهتر بگویم چه کسی موجب حضور شما در امر مدرسه سازی شد؟

پدر مرحومم همواره در امور خیریه پیش قدم بود و این کار موجب شد تا ما هم ، راه او را ادامه دهیم و وارد امور خیری همچون مدرسه سازی شویم .ساخت مدرسه و تحصیل دانش آموزان موجب شکوفایی استعدادهای دانش اموزان این مرز و بوم و در نهایت ارتقا کشور در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی می شود. خصوصا اینکه این امر در نقاط محرومی که فاقد مدرسه  هستند روی دهد .استان البرز نیز یکی از استان های محروم در بحث فضاهای آموزشی است که موجب نابرابری عدالت آموزشی درمیان دانش آموزان این استان شده است. ورود خیرین به این حوزه می تواند نقش بسزایی در کاهش کمبودهای موجود داشته باشد و مشکلات را مرتفع سازد.

تا به  امروز چند مدرسه بنا کرده اید و دوست دارید بیشتر در چه مناطقی مدرسه بسازید؟

 به غیر از ساخت مدرسه در استان البرز یک مدرسه 6 کلاسه را هم در استان سیستان و بلوچستان اماده  بهره برداری دارم . چرا که از نزدیک با کمبودهای این استان آشنا هستم و معتقدم همه فرزندان این مرزو بوم می بایست از عدالت آموزشی بهره مند شوند و در مدارس هم شان خود تحصیل کنند.

مدرسه  سازی چه تفاوتی  با سایر امور خیریه دارد؟

 مدرسه سازی کار لذت بخشی است و من به بسیاری از دوستانم این امر را توصیه می کنم و انها را مجاب کردم اگر هزینه ساخت یک مدرسه را ندارند به صورت خرد و مشارکتی اقدام به این عمل پسندیده نمایند .همه ما طبق مسئولیت اجتماعی که داریم موظفیم در امر جذب و توسعه کارهای خیر به خصوص مدرسه  سازی قدم برداریم من هم به نوبه خودسعی می کنم  سهم خود را در این  کار خداپسندانه انجام دهم .

نزاکت اللهیاری 

 


اشتراک گذاری