مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/06/29 05:05:38
کد خبر: 3745

ساخت و تجهیز چندین مدرسه به نام پیشکسوتان صنعت مرغداری

فیروز میر باقری مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع مرغ مادر ایران اظهار داشت : تا به امروز این مجموعه چندین مدرسه، خوابگاه و سالن ورزشی احداث و تجهیز نموده است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، به گفته مسئولین بیش از نیمی از مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز بنا شده است . به غیر از افراد حقیقی ، صاحبان مشاغل ، بانک ها ، مدیران کارخانه ها و .. نیز به  امر مقدس مدرسه سازی ورود پیدا کرده اند و با همدلی و مشارکت بخش عمده ای از  مشکلات را به دوش کشیده اند . امروز به همت همین نیک اندیشان ، نهال نوپای خیرین  به یک درخت تناور تبدیل شده است که ثمرات ارزشمند آن در عرصه‌های مختلف ظاهر شده . یکی از این صنایع، شرکت تعاونی صنایع مرغ مادر ایران است . با مدیر عامل این مجموعه گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید .

بخشی از سود شرکت صنایع مرغ مادر سهم مدرسه سازی 

فیروز میر باقری مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع مرغ مادر ایران در گفتگو باخبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می گوید: از سال 1395 این شرکت با موافقت همه اعضا تصمیم گرفت بخشی از سود خود را صرف امور خیر و مدرسه سازی نماید .در ان زمان دکتر ناصر قفلی( رئیس فعلی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ) از سهامداران  شرکت بودند . ایشان مدارس زیادی را در استان خراسان رضوی به نام پدر و مادر خود احداث کرده بودند که ما را برای  مراسم افتتاحیه دعوت کردند . همین امر و قرار گرفتن در آن فضای معنوی موجب شد شرکت صنایع مرغ مادر در استانهای خراسان ، آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان ، یزد و ... اقدام به ساخت و تجهیز 5 مدرسه و سالن ورزشی نماید و آن را به نام پیشکسوتان مرغداری  کشوذر ،نامگذاری نماید.

دولت راه را برای خیرین هموار نماید 

وی از مشکلات پیش روی خیرین می گوید و می افزاید: بروکراسی اداری  و عدم همکاری و هماهنگی میان برخی ارگان ها از جمله مشکلات خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس است که گاها موجب دلسرد شدن خیرین از ادامه راه می شود . اگر دولت در این زمینه به وظایف خود عمل نماید و راه را برای خیرین هموار سازد قطعا زمینه مشارکت بسیاری از افراد در این حوزه  افزایش خواهد یافت.

خیرین را به سمت مناطق محروم سوق دهیم 

میر باقری در خصوص کمبود فضاهای آموزشی در استان های محروم می گوید : برای افتتاح مدرسه شادروان علیرضا فاخری ،دعوت شده بودیم به استان   سفر سیستان و بلوچستان کردیم . در این استان به مدرسه ای برای بازدید رفتیم که فاقد سرویس بهداشتی و کولر و ...بود . دکتر حافظی به مسولین اعلام کرد ما مدارس را می سازیم و تحویل آموزش و پرورش می دهیم و این مسائل جزو وظایف آموزش و پرورش است .  من از این امر درس بزرگی گرفتم چرا که تمامی مسائل نباید وابسته به خیر ین باشد .خیرین می بایست  به سمت مناطق محروم سوق داده شوند و دولت در این راستا به  تعهدات خود عمل کند.در بسیار ی از موارد مدرسه  توسط خیر ساخته شده اما متاسفانه فاقد کادر مجرب آموزشی است که این امر را بنده به عینه دیدم .

نزاکت اللهیاری 

 


اشتراک گذاری