مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/06/24 12:33:22
کد خبر: 3741

روايت دكتر بصير از همت پزشكان ورودي 65 دانشگاه تهران براي مدرسه سازی،

مدرسه می سازيم تا آينده كشور ساخته شود

مدرسه مي سازيم براي اينكه آينده كشور به دست فرزندان آگاه و پرتلاش و اميدوار ساخته شود. اين هدف گروهي از پزشكان ورودي سال 1365 دانشگاه تهران است. خيّراني كه حالا در كنار هم 5 مدرسه در مناطق محروم ساخته اند و لبخند را به چهره كودكان اين مناطق هديه داده اند.


به گزارش خبرنگار جامعه خيرين مدرسه ساز ، دكتر مسعود بصير يكي از همان پزشكان ورودي سال 65 دانشگاه تهران است كه در كنار دوستان اش تا امروز 5 مدرسه در مناطق محروم ساخته اند. او با درباره شروع مدرسه سازي مي گويد : همه چيز از تولد يكي از همكلاسي هاي دانشگاه شروع شد. سال 1396 بود و آن روز تولد دكتر فرشاد كريمي بود. ايشان ساكن ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان هستند. آن روز پيشنهاد داد براي اينكه روز تولدش ماندگار باشد كمك كنيم تا براي يك دبيرستان دخترانه در منطقه ايرانشهر سالن مطالعه درست كنيم. همه بچه ها قبول كردند و دست به كار شديم. مدتي بعد سالن مطالعه در مساحت 60 متر در كنار اين دبيرستان دخترانه ساختيم و در اختيار دانش آموزان قرار داديم. اين شروع كار ما بود. سال 1397 با زلزله كرمانشاه و سرپل ذهاب دوستان پيشنهاد دادند كه ما هم سهمي در بازسازي مناطق زلزله زده داشته باشيم. يكي از بچه ها پيشنهاد داد مدرسه بسازيم. همه قبول كردند و از دكتر بابك صياد متخصص عفوني كه ساكن كرمانشاه است خواستيم تا يك مدرسه كه بر اثر زلزله تخريب شده را بررسي و بر ساخت دوباره آن نظارت كند. به اين ترتيب مدرسه اي در روستاي سنگ در ميدان در سرپل ذهاب كه بر اثر زلزله تخريب شده بود را انتخاب كرديم و مدرسه جديد سه كلاسه در آنجا ساختيم. روز افتتاح مدرسه ديدن چهره خوشحال بچه ها يك دنيا براي ما ارزش داشت.

دكتر بصير ادامه داد: قرار نبود مدرسه سازي را ادامه بدهيم اما وقتي دلها يكي مي شود اين راه هم ادامه پيدا مي كند. سيل خرم آباد و تخريب وحشتناك روستاها و خانه هاي مردم باعث شد دوباره ما بچه هاي ورودي 65 دوباره دست به كار شويم. از آنجا كه خودم ساكن خرم آباد هستم تصميم گرفتيم يك مدرسه كه بر اثر سيل تخريب شده را براي بازسازي پيدا كنيم. به روستاي ريقان در شهرستان چگيني رفتم. يك مدرسه كه بر اثر سيل تخريب شده بود و وضعيت مناسبي نداشت را پيدا كردم. مدرسه در يك زمين هزار متري بود. با كمك دوستان يك مدرسه چهاركلاسه ساختيم و احساس كرديم بايد اين راه را ادامه بدهيم و همه مشتاقانه پاي كار آمدند. ديگرمنتظر سيل و زلزله نشديم. اين بار يك مدرسه را به شكل مشاركتي در روستاي محروم بنجو در بوشهر ساختيم . سال 99 هم تصميم گرفتيم در سيستان و بلوچستان مدرسه بسازيم. اين بار مسئوليت نظارت بر عهده دكتر كريمي بود. در منطقه روستايي چاه جمال ايرانشهر يك زمين 2 هزار متري دراختيار ما قرار گرفت. دست به كار شديم و با كمك هاي مالي دوستان كار محوطه سازي و فضاي سبز و ساختمان و همه كارهاي زيربنايي را انجام داديم و اين مدرسه اول مهرماه در اختيار دانش آموزان قرار خواهد گرفت . پنجمين مدرسه را هم در منطقه روستايي پشت قلعه در استان ايلام ساختيم و اين دبيرستان 6 كلاسه در اول مهرماه در اختيار آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار مي‌گيرد. البته در كنار مدرسه سازي كارهاي ديگري هم از جمله كمك مالي و مواد غذايي براي مناطق محروم هم  انجام داديم . بيش از 70 نفر از پزشكان ورودي 65 دانشگاه تهران در اين طرح هاي مدرسه سازي مشاركت داشتند.

دكتر بصير با اشاره به اينكه ساخت مدرسه در مناطق محروم باعث مي شود تا جلوي ترك تحصيل دانش آموزان بخصوص دختران گرفته شود ادامه داد: وقتي مدرسه و امكانات مناسب در اختيار دانش آموزان قرار گيرد آنها با اشتياق بيشتري درس مي خوانند. متاسفانه در مناطق محروم بعضي از مدارس آن قدر مخروبه هستند كه داش آموزان آن انگيزه اي براي تحصيل ندارند . مدرسه مي سازيم چون ميخواهيم ارزش انساني افراد حفظ شود.

یوسف حیدری



اشتراک گذاری


1 نظر
مسعود
2022-09-16 05:26:10

درود بر پزشکان