مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/06/14 14:42:36
کد خبر: 3716

دکتر مجتبی ملا احمدی خیر مدرسه‌ساز و کارآفرین اصفهانی مطرح کرد؛

نیکوکاری کار دل است / بهترین کارخیر، مدرسه‌سازی است

"دکتر مجتبی ملا احمدی" خیر مدرسه‌ساز و کارآفرین اصفهانی از معدود افرادی است که مایل نیست بگوید چند مدرسه و هنرستان و دانشگاه ساخته. برای او مهم است چند دانش آموز و دانشجو در فضاهای آموزشی‌اش درس می‌خوانند.با این خیر نیک اندیش گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.


 تعریف شما از کار خیر و نیکوکاری چیست؟

نیکوکاری و کارخیر کردن کار دل است. هرکسی مسیری را برای زندگی انتخاب می‌کند و بسیاری ازافراد و من وخانواده‌ام این مسیر را برگزیده‌ایم و به این کار افتخار می‌کنیم.

تا امروز چند مدرسه ساخته‌اید؟

سال 73 اولین مدرسه را با ساختن یک هنرستان شروع کردم و تا امروز چندین باب مدرسه و هنرستان و دانشگاه ساختم. اما برای من جذاب‌تر این است که تعداد مدارس و دانشگاه ها را نگویم و فقط تعداد دانش آموزان و دانشجوها را اعلام کنم.

در حال حاضر در مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم وهنرستان‌هایی که ساخته‌ام حدود 2500 دانش آموز و در دانشگاه‌ها حدود 800 دانشجو در شهرستان‌ها و مناطق محروم به تحصیل مشغول هستند.

به اعتقاد من بهترین کارخیر در فعالیت‌های مدرسه‌سازی اتفاق می‌افتد، چرا که در حوزه تعلیم و تربیت است که شهروند خوب آمورش می‌بیند و ساخته می‌شود. اگر دانش آموزان خوب تربیت شوند توانمند شده و در آینده می‌توانند زیرساخت‌های لازم را برای جامعه فراهم کنند. زمانی هم که زیر ساخت‌ها تهیه شد، همه مردم توانمند می‌شوند ودیگر نیاز نیست کسی به تنهایی مسکن یا مدرسه و یا مکان ورزشی بسازد بلکه همه مردم با کمک یکدیگراین کارها را انجام می‌دهند.

به جز مدرسه سازی در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کنید؟

در حوزه‌های سلامت، راهسازی، همکاری با خیرین مسکن‌ساز و خیرین ساخت اماکن ورزشی، کمک به بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست  و زنان سرپرست خانوار و ... همراه همسر و فرزندانم فعالیت می‌کنم.اما حوزه تعلیم وتربیت و آموزش و پرورش، مرکز ثقل جامعه است که سرمایه گذاری درآنجا چه دربخش خصوصی و چه  در بخش دولتی اثر گذار وماندگار است.

 به عنوان یک فرد نیکوکار و کارآفرین چه آرزویی دارید؟

به عنوان یک خیرمدرسه ساز، امیدوارم روزی برسد که هیچ دانش‌آموزی فاقد کلاس درس نباشد و به عنوان یک کارآفرین امیدوارم  کسی بیکار نباشد. البته یک سری  از کارها هست که مردم و نیکوکاران انجام می‌دهند ولی برخی از کارها در اختیارات حاکمیت است. به عنوان مثال ما برای گرفتن شناسنامه برای کودکان فاقد شناسنامه کاری نمی‌توانیم کنیم و این وظیفه حاکمیت است اما به عنوان خیر می‌توانیم حامی کودکان باشیم و هزینه‌های زندگی آنها را تامین کنیم.

29 سال است در حوزه کارخیر کار می‌کنم و تا زمانی که نفس می‌کشم به این کار ادامه خواهم داد.

زهره حاجیان


اشتراک گذاری


1 نظر
مریم عابدی
2022-12-01 17:27:57

با عرض سلام
و با احترام چطور میشه با دکتر مجتبی ملا احمدی تماس گرفت