مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/04/21 08:23:07
کد خبر: 3622

ساخت مدرسه ، کاری عام المنفعه به نام پدر

مهاجر پذیر بودن استان البرز موجب شد این شهر به عنوان یکی از محروم ترین استان ها در بحث فضای آموزشی قرار گیرد. .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، اهمیت آموزش و پرورش ،در تعالی و رشد جامعه امری بدیهی و روشن است تا جایی که کانت فیلسوف مشهور در تاکید این موضوع دو کار سخت در دنیا را آموزش و پرورش و کشورداری می‌داند. همان‌گونه که بشر محلی را برای استقرار و سکونت خود در نظر می‌گیرد تا از لحاظ روانی و روحی در شرایط خوبی  باشد در محیط آموزش و یادگیری نیز مکان آموزشی مورد توجه است.متاسفانه کمبود فضاهای آموزشی در برخی از استان های کشور بسیار چشمگیر است که این امر می تواند موجب نابرابری عدالت آموزشی، کاهش کیفیت آموزشی و بازماندن عده ای از تحصیل شود.

بیش از نیمی از مدارس استان البرز فرسوده است 

استان البرز یکی از استانها است که به دلیل ویژگی مهاجرت پذیری آن با مشکلات کمبود فضای آموزشی  و مدارس فرسوده مواجه است . حسن مهرانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در این خصوص می گوید:می بایست هشت هزار کلاس درس در  استان البرز ساخته شود تا  به استانداردکشوری نزدیک شود .

وی با اشاره به اینکه در این استان ،نیازمند به ساخت   500 مدرسه هستیم  می افزاید:  بیش از نیمی از مدارس این استان فرسوده هستند که نیازمند به تخریب و بازسازی دارند . 

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز ادامه می دهد : استان البرز با 500 نفر خیر مدرسه ساز تا به امروز توانسته بخش عظیمی از کمبودهای موجود را برطرف نماید.

مدرسه سازی کاری عام المنفعه

حاج محمود کمالی خواه ،یکی از خیرین نیک اندیشی است که توانسته با همت بلند و قلب بزرگ خود بخشی از مشکلات دانش آموزان حصارک البرز را بر طرف نماید.با این خیر نیک اندیش گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

حاج محمود کمالی خواه متولد  1338 و اهل کرج است .وی پس از دوران بازنشستگی به پیشنهاد پدر تصمیم گرفت کاری عامل المنفعه انجام دهد و این بود که از میان صدها هزار کار خیر ،اقدام به ساخت مدرسه ای 20 کلاسه در حصارک استان البرز کرد.

وی معتقد است ،توجه به گرانی مصالح و هزینه ساخت و ساز نباید موجب دلسرد شدن خیرین شود و باید زمینه ای فراهم شود تا  هرکس با هر بودجه ای بتواند  قدم در این عرصه بگذاردتا بلکه بتوانیم بخشی از کمبود فضاهای آموزشی در کشور را جبران نماییم .

این خیر نیک اندیش مشوق اصلی خود در این عرصه را همسرش معرفی می کند و می گوید: با تشویقهای همسرم مصمم به انجام این کار شدم و امیدوارم عمر ایشان پاینده باشد و  باز هم بتوانم در این امر خیر مشارکت داشته باشم.

حاج آقا محمود کمالی دهقان می گوید : پدرم همواره در کارهای خیر پیشقدم بود کمک به ایتام و ساخت حسینیه و  ... تنها بخشی از اقدامات خیر خواهانه ایشان بود .اما همواره معتقد بودند باید کاری عام المنفعه انجام دهیم که امیدوارم با ساخت این مدرسه روح ایشان شاد و در آرامش باشد.

وی در خصوص ساخت مدرسه حاج محسن کمالی دهقان می گوید : این مدرسه به نام پدر مرحومم ،  حاج محسن کمالی دهقان ،درشهرک رازی حصارک کرج و در زمینی به مساحت چهارهزارمتر مربع و زیربنای یک هزارو۷۰۰ متر مربع در سه طبقه برای دانش آموزان دبستانی به صورت صدرصد خیر  در بهمن ماه سال 1399 کلنگ زنی شده که انشاالله در سال تحصیلی  ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است : این مدرسه در 20 کلاس درس به صورت دو شیفت در مقطع دبستان  و متوسطه دوره اول احداث شده است .

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری