مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/04/04 18:19:40
کد خبر: 3590

به همت خیرین مدرسه ساز وکمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ،

دبستان ۱۲ کلاسه کمیل والیجرد در قنوات قم افتتاح شد

دبستان ۱۲ کلاسه کمیل والیجرد پنجمین مدرسه ویژه اتباع ، با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ، خیرین مدرسه ساز ،شورای شهر قنوات و مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، آیین افتتاح دبستان 12 کلاسه کمیل والیجرد در شهر قنوات قم با حضور مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت، حمیدرضا تقی پور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور ، مدیر دفتر عملیاتی کمیساریایی عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

عبداللهی در این مراسم، با مغتنم دانستن حضور  همزمان دانش آموزان. اولیا و مسئولین و نهادهای بین المللی در چنین مراسمی بیان داشت: چنین حضوری نشان از اوج همدلی و همت والا، روحیه مشارکت مداری میان نهادهای مختلف می‌باشد  که می توان آن را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد.  

 احمد رضا اجتهادی مدیرکل اداره نوسازی و تجهیز استان نیز با بیان این که حدود 40 هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارد، تأکید کرد: با وجود تلاش‌های بی وقفه خیرین و دولت هنوز استان قم رتبه ۲۷ کشوری را داراست که نسبت به متوسط سرانه فضای آموزشی کشوری پایین تر است و با توجه به رشد آمار سالانه  دانش آموزان که بخش قابل توجهی از آنان اتباع می باشند تامین فضاهای آموزشی بیشتزی را می‌طلبد.

وی در ادامه، با اشاره به تعهدات و الزامات اخلاقی و اعتقادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پذیرش پناهجویان و تأمین نیازهای آنها، گفت: پذیرش چنین تعهداتی مستلزم مقدمات و الزامات خاص خود می باشد که امیدواریم باهمکاری کمیساریای عالی سازمان ملل که اتفاقا استان قم را به عنوان استان هدف به جهت آمار ۴ برابری اتباع نسبت به میانگین کشوری انتخاب نموده میسر گردد.

دبستان ۱۲ کلاسه کمیل والیجرد پنجمین مدرسه ویژه اتباع می باشد، که با زیر بنای  ۱ هزار و ۱۰۱ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد تومان با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و خیرین و شورای شهر قنوات و مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم به بهره برداری رسید.

گفتنی است: در ادامه سفر معاونان سازمان نوسازی مدارس کشور به استان قم پروژه‌های مجتمع بزرگ شهید هندویان، مجتمع آموزشی سرای ایرانی، مدرسه 18 کلاسه زیرک، مدرسه شهید دورودیان، مدرسه آیت الله ظاهری، هنرستان امام رضا(ع)، مجتمع آموزشی ایمان و  مدرسه شهید فخری زاده بازدید شد. 


اشتراک گذاری