مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/03/27 21:31:39
کد خبر: 3574

«حافظی» عاشق این سرزمین بود/ ظرفیت جذب خیرین تا دو برابر میزان کنونی وجود دارد

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در مراسم بزرگداشت زنده یاد «محمدرضا حافظی» گفت: «حافظی» عاشق بود و واقعا به این سرزمین و کودکان آن عشق می ورزید.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر  ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در مراسم بزرگداشت و سومین سالگرد درگذشت زنده یاد «محمدرضا حافظی»، گفت: «حافظی» عاشق بود و واقعا به این سرزمین و کودکان آن عشق می ورزید، یک تنه بار جامعه خیرین مدرسه‌ساز را خودش می‌کشید.

وی با اشاره به همت و نیت مرحوم حافظی در تاسیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سال 1377 اشاره کرد و گفت: در نخستین سال راه اندازی و تشکیل جامعه تعهدات خیرین به 17 میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به 4 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

قفلی با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای آموزشی، به ظرفیت موجود در جذب خیران با تعامل بیشتر مجامع استانی و مشارکت های نوسازی مدارس اشاره و ابراز امیدواری کرد، با افزایش شمار خیرین مدرسه‌ساز به دو برابر میزان فعلی، رقم مشارکت نیز به هشت هزار میلیارد تومان خواهد رسید. 

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور انجام به موقع تعهدات دولت را موجب دلگرمی، تشویق و جلب رضایت بیشتر خیرین دانست و بیان کرد: حفظ نام مدارس خیرساز نیز از دغدغه‌هایی بود که خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش در مورد آن تاکید داشتند.

قفلی با بیان اینکه مهاجرت و سکونت اتباع بخصوص در حاشیه کلانشهرها موجب کمبود فضای آموزشی، تراکم کلاس‌های درس و دوشیفته شدن مدارس شده است،  افزود: در منطقه 22 تهران به ۲۰۰ مدرسه نیاز است، که از شهرداری انتظار داریم به طور جدی در تامین زمین برای احداث مدارس با مشارکت خیران تسریع کند.


اشتراک گذاری