مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/03/16 20:55:44
کد خبر: 3551

گفتگو با رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد،

دانش آموزی که در مدرسه خیر ساز رادمنش پزشک شد/ ساخت اولین مدرسه اوتیسم کشور در یزد

امیر حسین رادمنش در گفتگو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از مدرسه ای که به نام پدرش ساخته شد می گوید و اینکه چگونه به همت این خیر نیک اندیش زمینه مشارکت 7 پزشک در امر مدرسه سازی محقق شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جامعه خیرین مدرسه ساز ، متشکل از خیرینی است  که در تعامل هدفمند با وزارت آموزش و پرورش ، در عرصه شناسایی خیرین و جلب مشارکت آنان برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی کشور گام برمی دارد. بی شک اگر فعالیت های خیرین نیک اندیش نبود امروز شاهد نبود عدالت آموزشی در بسیاری از نقاط کشورمان بودیم . هرچند که هنوز هم این امر در بسیاری از مناطق محروم محقق نشده .اما آنچه مسلم است با حمایت خیرین مدرسه ساز می توانیم نقش بسزایی در کاهش محرومیت زدایی و افزایش عدالت آموزشی در سطح کشور  داشته باشیم. 

مدرسه ای که نام پدر را جاودان کرد

امیر حسین رادمنش رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد ،متولد ۱۳۳۱ در شهر یزد در خانواده ای ۷ نفره و کاملا مذهبی دیده به جهان گشود.پدرش حاج حسن رادمنش و مادرش حاجی بی بی زهرا رادمنش ،دستی در امور خیریه داشتندو او نیز بطبعه فضای گرم و صمیمی و حس انسان دوستانه پدر و مادر با نگاه خیر و کمک به هم نوع بزرگ شد.پدر بزرگوارش حاج حسن رادمنش از تاجرانی بود که در کویت مغازه داشت و هرسال ایرانیان مقیم کویت را به مکه می‌برد .ایشان در  ۱۳۶۴ بر اثر تصادف در کویت درگذشت. بعداز انتقال پیکر وی به ایران و برگزاری مراسم ، فرزندان تصمیم گرفتند کار خیری به نام پدر انجام دهند تا نامش همیشه جاودان بماند.آنها دبیرستان دخترانه حاج حسن رادمنش را در امام شهر استان یزد(مکانی فاقد دبیرستان دخترانه ) به صورت ۱۰۰ درصد خیری بنا کردند.با این خیر نیک اندیش که هم اکنون رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد است گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.     
                                                                              
دانش آموزی که در دبیرستان خیر ساز رادمنش پزشک شد   
                                        
  امیر حسین رادمنش ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد ، می گوید:چند سالی از ساخت مدرسه به نام پدرم گذشته بود که دریکی از روزنامه ها مصاحبه ای از خانم دکتر توجه مرا جلب کرد.خانم دکتری متخصص زنان در مصاحبه ای گفته بود که در دوران تحصیل در منطقه امام شهر  یزد درس می خوانده اما متاسفانه آن شهرستان فاقد  دبیرستان بود و خانواده اش توان پرداخت سرویس ایاب و ذهاب ( برای اینکه بتواند به روستای مجاور برای ادامه تحصیل برود) را نداشتند.خانم دکتر گفته بود، آن زمان دبیرستان خیرساز حاج حسن رادمنش در امام شهر ساخته شد که اگر آن مدرسه نبود من هرگز نمی توانستم درسم را ادامه دهم و امروز در این جایگاه باشم .امیر حسین رادمنش می گوید : پس از خواندن این مطلب بسیار خوشحال شدم و کوشیدم تا دکتر  را پیدا کنم و با او صحبت کنم.از آن پس با جامعه پزشکان ارتباط گرفتم و ضمن ترویج فرهنگ مدرسه سازی از خانم دکتر  و مدرسه ای که به نام پدرم بنا کرده بودیم می گفتم و به این ترتیب زمینه مشارکت هفت پزشک دیگر در امر مقدس مدرسه سازی مهیا شد.             
                                                                               
ترویج فرهنگ مدرسه سازی همانند زنجیره ای ادامه دار است           
 
ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد ادامه می دهد: تمام تلاش خود را در جذب و مشارکت خیرین به کار می برم .از خانواده،دوستان ،اعضای فامیل و بانکها گرفته تا صاحبان کارخانه ها و نانوا محله و .... جذب خیر برای  تجهیز کلینیک فرهنگیان توسط حاج رضا شیشه بری خیر مدرسه ساز وساخت یک مدرسه توسط پدر خانم آقای شیشه بری ،دکترمحمد طاهری و راه اندازی مرکز مشاوره دانش آموزان توسط همسر آقای دکتر طاهری از جمله اقداماتی که به صورت زنجیره در یک خانواده اتفاق افتاد.  مشارکت همسر خواهرم در ساخت مدرسه ای به نام خودش حاج علی حبوباتی و مشارکت برادرش حاج محمد حبوباتی در ساخت مدرسه از دیگر اتفاقات خوبی است که در امر ترویج فرهنگ مدرسه سازی افتاده و همانند زنجیر ادامه دار  است.                                   
 
ساخت اولین مدرسه اوتیسم کشور در یزد                                                   
 
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد در ادامه در خصوص فعالیت های خیرین یزد می گوید :۲ هزار و ۲۲۸ خیر مدرسه ساز و مدرسه یار در سطح استان یزد فعالیت می کنند که از این میان ۱۸۰ نفر آنها خانم هستند. او ادامه می دهد:۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد که از این میان ۳۳ درصد آنها نیاز به تخریب و بازسازی داشت که این رقم را با مشارکت خیرین به ۲۰ درصد کاهش دادیم. وی می گوید:استان یزد نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا مدارس را ایمن و یا توسعه دهد.
ریس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد ادامه می دهد:۱۳ درصد مدارس یزد مدارس استثنایی هستند که دانش آموزان  نابینا،ناشنوا،کم توان ذهنی،چند معلولیتی و اوتیسم در آن تحصیل می کنند.  او در پایان می گوید:۷۰ پروژه خیرساز به صورت نیمه تمام رها شده که سهم خیر پرداخت شده و منتظر تامین اعتبارات دولتی هستیم .                                                                                                                  شایان ذکر است:امیرحسین رادمنش خیر مدرسه ساز و عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد است .وی  22 سال به‌عنوان مسئول آموزش‌وپرورش یزد خدمت کرده و دو دوره، به‌عنوان عضو و رئیس شورای شهر یزد منصوب شده است .در زمان مسئولیت ایشان شهرداری‌ها موظف می شوند ، 3 تا ۵ درصد عوارض ساخت و ساز را به حساب شورای آموزش و پرورش واریزکنند که از سال 1382 تاکنون واریز  می شود.
 
نزاکت اللهیاری

اشتراک گذاری