مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/03/01 07:26:37
کد خبر: 3524

گفتگو با همسر خیر مدرسه ساز عباس جلالی ،

راه همسرم را ادامه می دهم

طی مراسمی از فعالیت های خانم فائزه کلاهدوزان همسر خیر مدرسه عباس جلالی تقدیر شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،از مهم‌ترین ارکان توسعه در هر کشوری، ایجاد بستری مناسب برای تحصیل دانش آموزان است . با مدرسه و به طور کل با آموزش می‌توان بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برطرف نمود. آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه است. مدرسه اولین قدم از نردبان آموزش و مدرسه سازی کاری نیک و بسیار پسندیده است. بررسی عوامل موثر بر پیشرفت و ترقی در جوامع پیشرفته نشان می‌دهد، همه این کشورها از آموزش و پرورش توانمند و کارآمد برخوردار بوده‌اند. نگاه گذرا بر تاریخ جهان نیز بیان کننده این واقعیت است که دوران شکوفایی و درخشیدن آنها با اهمیت دادن به جایگاه بنیادین مدرسه و همچنین توجه ویژه به رشد و پویایی نظام تعلیم و تربیت و سیستم آموزشی متقارن بوده است.قطعا بدون کمک خیرین مدرسه ساز نمی توان عدالت آموزشی را در سطح کشور برپا کرد.

عباس جلالی یکی از  خیرین  نیک اندیشی بود قدم در این راه مقدس گذاشت و مسبب ساخت سه مدرسه در کشور شد . و در تهران ، اصفهان و الیگودرز مدارسی بنا کرد . وی در سن 53 سالگی به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیگ و دار فانی را وداع گفت . پس از فوت ایشان همسر و خانواده ایشان راه را ادامه دادند .

همسر این خیر نیک اندیش خانم فائزه کلاهدوزان با حضور در دفتر جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خصوص فعالیت های همسر ش اظهار داشت : همسرم عاشق خدمت به مردم و کار خیر بود و تمام دغدغه اش مدرسه سازی بود . او همیشه به سخن امیر کبیر اشاره می کرد و می گفت : ایشان معتقد بودند ،اگر نیت یکساله دارید، گندم بکارید؛ اگر نیت ده ساله دارید، درخت بکارید و اگرنیت صدساله دارید انسان تربیت کنید. . ایشان اولین مدرسه را در منطقه 17 شهر تهران به نام دوستان دوره کودکیشان شهیدان مجید و محسن مثقالی ( که علاوه بر اینکه همرزمانشان بودند دوست و فامیل نیز بودند)بنا کردند .بعد از مدتی به نمایندگی از یکی از دوستانشان که فوت شده بود دومین مدرسه را  در روستای داران استان اصفهان به نام دکتر طلاکوب بنا کردند .در سال 98 به دلیل زلزله لرستان تصمیم گرفتند که مدرسه سوم را در شهر الیگودرز بنا کنند که عجل مهلتشان نداد.

قبل از فوت همسرم با هم عهد بستیم  هر کدام زنده بودیم این مدرسه را بسازیم .بعد از فوت ایشان به پیشنهاد پدر همسرم حاج حسین جلالی راه  او را ادامه دادیم و در منطقه الیگودرز مدرسه ای 6 کلاسه را بنا کردیم  که خوشبختانه با همراهی های خانواده همسرم و مجمع خیرین مدرسه ساز استان لرستان اقای رضوی مدرسه عباس جلالی در 6 کلاس درس در مهر ماه سال 1400 به بهره برداری رسید.

او ادامه می دهد : اگر خداوند یاری فرماید دوست دارم بازهم مدرسه بسازم و راه همسرم را ادامه دهم.

در این نشست صمیمی رئیس و مدیر عامل مجمع لرستان و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از زحمات خانم کلاهدوزان خیر مدرسه ساز قدردانی کردند.

قطعا اگر همراهی و تلاش بانوان درعرصه مدرسه سازی نبود امروز شاهد مشارکت 50 درصدی خیرین در این امر مقدس نبودیم.

نزاکت اللهیاری 



اشتراک گذاری