مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/03/01 06:13:22
کد خبر: 3520

آغاز عملیات ساخت هنرستان پسرانه خیر ساز جهانی در شهر عسگران تیران و کرون

آیین کلنگ زنی هنرستان پسرانه جهانی (شهر عسگران )با حضور خیر نیک اندیش، مهندس امیر محمود جهانی و خانواده محترمشان آغاز شد.


به گزارش روابط‌عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون در بیست و هشتمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آیین کلنگ زنی هنرستان پسرانه جهانی شهر عسگران با حضور خیر ارجمند ساخت این هنرستان مهندس امیر محمود جهانی و خانواده محترمشان، مهندس ذاکران معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل نوسازی مدارس استان، مسئولین شهرستان ، مسئولین بخش کرون ، مدیر، معاونین و کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر عسگران، و جمعی از خیرین و مردم شهر عسگران در محل دبیرستان حکیم سنایی شهر عسگران برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن خیر مقدم به آقای جهانی و خانواده محترمشان از امر خداپسندانه ایشان تقدیر نمودند و اذعان داشتند : نهضت مدرسه سازی در شهرستان با همت والای خیرین در حال پیشرفت می‌باشد و هر جا که خیرین پیش قدم ساخت مدرسه بودند، ثمره آن ایجاد فضای نوساز جهت استفاده دانش آموزان این شهرستان بوده است. امام جمعه محترم بخش کرون نیز ضمن اشاره به آیات قرآن مجید امر خداپسندانه خیرین در ساخت فضاهای آموزشی در سطح شهرستان را برگرفته از این آیات دانسته و ابراز امیدواری نمودند که با قدم خیر خیرین مشکلات مدارس شهرستان مرتفع خواهد شد.

معاون‌مشارکت های اداره کل نوسازی مدارس اصفهان گفت: تعداد ۱۳ هنرستان با مشارکت خیرین و وزارت آموزش و پرورش احداث می شود.

مهندس ذاکران افزود: متناسب با سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت توجه به حرفه آموزی توسعه مراکز هنرستانی خیرین در این‌مشارکت کرده و توافق نامه آن با اداره کل نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز امضا شده است.

ایشان ادامه داد: بخشی از هنرستان ها در جوار شهرک های صنعتی احداث خواهد شد و تعامل خوبی را در ارتباط با صنایع ایجاد می شود.

ابراهیمی بخشدار کرون در این آیین از فرسودگی ۳۰ درصد از مدارس این بخش خبرداد و اظهارداشت: ۳۵ هزار نفر از جمعیت تیران و کرون در این بخش و جمعیت زیادی از دانش آموزان در این مراکز است.

ابراهیمی ادامه داد: توسعه محیط های آموزشی به پیشرفت تحصیلی و کاهش رفت و آمدها منجر می شود.

مهندس امیر محمود جهانی نیز نیت خود از ساخت هنرستان در این شهر را توسعه اشتغال بیان و اظهار داشتند: شهرهای بزرگ دارای امکانات آموزشی خوبی برا دانش آموزان می باشند و بنده به جهت یادگیری حرفه توسط دانش آموزان در مناطق کمتر توسعه یافته اقدام به ساخت این هنرستان نمودم تا انشالله دانش آموزان این شهرستان نیز با آموختن حرفه فرد مثمر ثمری برای جامعه باشند . ضمن تقدیر و تشکر از مهندس گودرزی شهردار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر عسگران که مراحل اولیه واگذاری زمین و آماده سازی این زمین را انجام داده تا شاهد ساخت این هنرستان پسرانه باشیم.

گفتنی است :این هنرستان در سه رشته برق صنعتی، مکانیک خودرو و تجهیزات بهداشتی ساختمان و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان با مشارکت مهندس امیر محمود جهانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته و در مهر ۱۴۰۳ آماده بهره برداری خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری