مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/02/28 09:23:35
کد خبر: 3515

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور،

خیرین مدرسه‌ساز در تحقق اهداف تربیتی نقش ارزنده‌ای دارند

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور، گفت: خیرین مدرسه‌ساز در تحقق اهداف تربیتی نقش ارزنده‌ای دارند


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور در اصفهان، با اشاره به اینکه در این مدت جز ایثار و گذشت چیزی از خیرین ندیدیم، گفت: براساس آیه شریفه قرآن، خیرین از مؤمنین هستند و ما قدردان زحمات آنها هستیم.

وی با اشاره به دو دیدگاهی که در حوزه خیرین وجود دارد، گفت: یک نگاه افزایش زیرساخت‌های فیزیکی است که از نظر اقتصادی باعث افزایش اشتغال و رشد اقتصادی می‌شود، اما دیدگاه اقتصاد کلان در حوزه آموزش در راستای تحقق اهداف تربیتی است. در دوره جدید تلاش می‌کنیم تمامی فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش دارای پشتوانه علمی و پیوست فرهنگی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در تعلیم و تربیت می‌گوییم فرد باسواد شود، توضیح داد: سواد چند بعدی است و در دنیا وقتی فردی به سواد عملکردی برسد و مسئولیت اجتماعی خود را هم ایفا کند گفته می‌شود سواد چند بعدی دارد.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز سواد چند بعدی دارند، گفت: خیر سرمایه بزرگی است که با هیچ پولی نمی‌توان آن را سنجید. خیرین کسانی هستند که از مال خود انفاق می‌کنند که خدا و ملائکه بر آن‌ها درود می‌فرستد. 

نوری ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، یکی از هفت برکتی که عنوان می‌کنند مشارکت خیرین در امور اجتماعی و فرهنگی است. ما هم قدر این برکت را می‌دانیم و امیدواریم همه در راه انجام وظیفه خطیر تعلیم و تربیت موفق باشیم.

 
 
 
 

اشتراک گذاری