مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/02/28 09:18:22
کد خبر: 3514

سهم ۹ درصدی آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور در اصفهان، گفت: سهم امسال ما از اعتبارات عمرانی کشور به ۹ درصد رسیده است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور که امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در اصفهان برگزار شد، با اشاره به روند رو به رشد مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی، گفت: از سال ۱۳۷۷ و اولین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تا سال ۱۴۰۰ مشارکت خیرین افزایش چشمگیری داشت و به سقف ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید، که پیش بینی می‌کنیم در جشنواره بعدی از این میزان نیز بیشتر شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات ردیف مشارکتی همگام با تعهدات خیرین طی سالیان اخیر، افزود:  سال ۱۳۹۹ تعهد دولت به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و سال ۱۴۰۰ هم این اعتبار تکرار شد. برای  امسال نیز این روند افزایشی ادامه دارد و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های خیر ساز با افزایش ۳۵ درصدی پیش بینی شده که نگرانی بابت تخصیص آن نداریم.

رخشانی مهر با بیان اینکه سهم امسال ما از اعتبارات عمرانی کشور ۹ درصد است، گفت: حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی، جدا از اعتبارات استانی و کمک خیرین برای مدرسه سازی پیش بینی شده که اتفاق خوبی در حوزه اعتبارات آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های خیری بزرگی در استان اصفهان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: میانگین طول دوره ساخت پروژه‌های خیر ساز حدود ۲ سال و ۷ ماه است که نسبت به پروژه‌های عمرانی کشور بسیار کمتر است، اما در استان اصفهان این زمان ۳ سال و ۷ ماه است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به برنامه‌های پیش بینی شده برای فرونشست زمین و پروژه‌های تخریب شده اشاره و تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به اصفهان بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب در حوزه مدرسه‌سازی داشتیم. همراهی وزیر آموزش و پرورش و استاندار اصفهان باعث شد حدود ۳۹۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس درگیر فرونشست زمین تخصیص یابد که قرار شد ۵۰ درصد توسط سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ درصد از محل فروش املاک مازاد تامین شود تا دغدغه‌های این بخش کمتر شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مابقی این اعتبار مصوب نیز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیر ساز و جمع آوری مدارس سنگی و کانکسی درنظر گرفته شده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه مکاتبه‌ای با استانداران کشور انجام دادیم و درخواست کردیم قوانین و مقررات فروش املاک مازاد را پیگیری کنند، اظهار کرد: مقرر شد موضوع هنرستان‌های جوار صنایع نیز در دستور کار جدی استان‌ها قرار گیرد.


اشتراک گذاری