مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/02/28 08:30:28
کد خبر: 3511

به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ؛

گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 27 اردیبهشت ماه سال 1401 باحضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و روسای مجامع در محل هتل عباسی به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در محل هتل عباسی این استان برگزار شد.


 گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر ملا احمدی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان و عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در گردهمایی  روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور ضمن خیر مقدم به میهمانان و روسای مجامع اظهار داشت :به نمایندگان  35 هزار خیر مدرسه ساز کشور از طرف مردم نصف جهان مقدم شما را گرامی می دارم .

راه اندازی کارگروه جوانان خیر مدرسه ساز در اصفهان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان 905 هزار 590 دانش آموز  تحصیل می کنند و میانگین سرانه فضای آموزشی در این استان 6/26 است و مجموع مدارس دونوبته 226 فضا با 456 مدرسه است .

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان تصریح کرد: 10 هزار و 344 کلاس درس قبل از سال 1360 ساخته شده که نیازمند بازسازی و تخریب است و 13 هزار فضا بیش از 25 سال قدمت دارند.

ملا احمدی با اشاره به اینکه 30 اقدام کوتاه مدت  و 40 اقدام بلند مدت، در سند پنج ساله راهبردی اصفهان تدوین شده تصریح کرد :  در مجامع خیرین طرح ها بدون برنامه و سند امکان پذیر نیست. مجمع خیرین اصفهان سند پنج ساله برنامه راهبردی خود را تدوین کرده و براساس آن پیش می رود.  .استفاده مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان از ظرفیت اتاق بازرگانی و استانداری توانسته  در جذب خیرین تاثیر بسزایی داشته باشد .

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان افزود : ما در استانداری و اتاق بازرگانی با خیر قرار می گذاریم . تعامل با نهادها و ارگانها و استفاده از بخش خصوصی ، تعامل با شهرداری ، راه اندازی دفتر فنی در مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان،راه اندازی کارگره جوانان، از جمله اقدامات خیرین اصفهان درطی شش ماه گذشته بوده است .

وی ادامه داد: امروز هیچ پروزه ای نداریم که نقشه معماری مدارس آن آماده نباشد .  گردهمایی ها را دست کم نگیریم و از تجریبات هم استفاده کنیم ، 

وی با اشاره به اینکه ،هر خیری  یک خیرجدید  را به ما معرفی می کند ادامه داد: ما کارگروه جوانان را در استان اصفهان راه اندازی کردیم که  یکی از فعال ترین کارگروه ها است و  تا به امروز بیش از 100 جلسه با استاندار برگزار کردیم . 

وی با تاکید بر اینکه ، با هر 20 نماینده مجلس اصفهان تفاهم نامه امضا کردیم تصریح کرد: دلجویی از خیرین ، نصب مانیتورینک پروژهای خیر ساز ،  استفاده از ظرفیت خوشنام مدیران در آموزش و پرورش ،در هر مدرسه یک دانش آموز یک معلم و یک اولیا به عنوان سفیر مدرسه سازی انتخاب شدند ، حضور در جمع مدیران آموزش و پرورش ، تکریم کاروان خیرین مدرسه ساز ، استفاده از ظرفیت صداو سیما و رسانه ملی ، سوق دادن خیرین به سمت مدارس نیمه کاره و مناطق محروم . بهره برداری ازظرفیت فعالین اقتصادی از جمله مواردی است که توانستیم به کمک آن در چهار ماه اخر سال 1400 سیصد درصد رشد جذب خیر در استان اصفهان را داشته باشیم.

برای تحصیل دانش آموزان افغان نیاز به ساخت 600 مدرسه در شهرستان های استان تهران داریم 

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه  این جلسه بیان کرد: زمانی که آمار فضاهای آموزشی استان اصفهان را شنیدیم بسیار متاثر شدیم .

وی ادامه داد: 137 هزار دانش آموز افغان در شهرستان های استان تهران  درس می خوانند که در این خصوص نیازمند به ساخت  600 مدرسه  است  .منطقه 22 با 500 هزار جمعیت و 100 هزار دانش آموز نیاز به احداث 200 مدرسه دارد .باید دست در دست هم بگذاریم و در جذب خیرین کوشا باشیم .

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: شرکت در نمایشگاها و اشاعه فعالیت های جامعه خیرین می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشارکت های مردمی در امر مقدس مدرسه سازی داشته باشد .

دعوت از متمکنین هر استان برای اشاعه فرهنگ مدرسه سازی 

مهندس قلم چی عضو هیات مدیره در ادامه این جلسه ضمن تشکر از میزبانی دکتر ملا احمدی و مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان اظهار داشت : امیدواریم در پایان روز دستاوردهای خوبی از این گردهمایی داشته باشیم .

وی خاطر نشان کرد:  مرحوم حافظی برای اشاعه فرهنگ مدرسه سازی  متمکنین  استان تهران را دعوت می کردند و در ان استاندار مدیر کل آموزش و پرورش نیز حضور داشتند . ادامه دادن این راه می تواند تاثیر بسزایی در جذب خیرین داشته باشد.

وی از روسای مجامع خواست طی دو دقیقه از دستاوردهای و اقدامات انجام شده در استان خود بگویند و پشنهادات را مطرح نمایند.

در ادامه جلسه روسای مجامع گزارشی از اهم فعالیت های خود را ارائه و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. سپس مقرر شد پنچ نفر به عنوان نماینده انتخاب و مشکلات مجامع را در جلسه بعدی که با حضور وزیر آموزش و پروش برگزار شد بیان کنند.

نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری