مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/02/28 07:40:57
کد خبر: 3510

استاندار اصفهان در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور خبر داد :

ساخت بیش از هشت هزار مدرسه به همت خیرین مدرسه ساز در کشور

مرتضوی گفت : با فعالیت ۱۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان بیش از ۸ هزار مدرسه ساخته شده است.


استاندار اصفهان در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: اگر راه برای خیران باز شود و پیشگامان این عرصه، مسیر را به نحوی برای سایر خیران معرفی کنند این میدان بسیار متفاوت و موثر عمل خواهند کرد.
سید رضا مرتضوی با بیان اینکه توانمندسازی دانش آموزان یک برنامه راهبردی است و این آینده کشورمان را ضمانت می‌کند، افزود: در مجمع خیران، صنایع و فعالان اقتصادی و مدنی استان اصفهان ظرفیتی را فراهم کردند و گام‌هایی در این زمینه برداشته شده، اما این به معنای محرومیت زدایی نیست.
وی با اشاره به اینکه اصفهان با تمدن چند صدساله اکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد که با جمعیت برخی استان‌های کشور برابر است گفت: انتظار می‌رود که با تدبیر وزیر آموزش و پرورش، حوزه آموزش از این گرفتاری نجات یابد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان که ۱۰۰ واحد آموزشی به دلیل فرونشست زمین تخلیه شده افزود: ۳۳۰ واحد آموزشی دارد که خیران سهم خود را انجام داده‌اند و اکنون طرف آن دولت است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این جلسه گفت: اگر استانداران در کشور، مجامع خیرین و نهاد‌های حاکمیتی همراه شوند قطعا مجتمع خیرین مدرسه ساز ما معجزه خواهد کرد.
مجتبی ملااحمدی افزود: بیش از ۸۰ درصد خیرین استان اصفهان فعالان اتاق بازرگانی اند.
وی با اشاره به احداث ۱۵ مدرسه با کمک خیران و فعالان اقتصادی در روستا‌های غربی استان گفت: با محوریت اتاق بازرگانی با ۴۰ فعال اقتصادی تفاهم نامه ساخت ۳۲ هنرستان امضا شد.
۴۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد.


اشتراک گذاری