مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/02/26 15:15:30
کد خبر: 3501

در جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان مطرح شد،

ساخت بیش از 80 درصد مدارس اصفهان توسط خیرین/ وجود 22 هزار کلاس درس تخریبی در این استان

جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با حضور اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و به ریاست دکتر قفلی امروز بعداظهر 26 اردیبهشت ماه سال 1401 در محل هتل عباسی استان اصفهان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، جلسه هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با حضور رئیس ، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و رئیس ، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان امروز 26 اردیبهشت ماه سال 1401 برگزار شد.

در این جلسه دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر مجتبی ملا احمدی رئیس مجمع  خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ، عبد یزدان مدیر عامل مجمع اصفهان  و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ( خانم ها پروین کلباسی ، زهره میردامادیان و آقایان سید علی رضا زاده ، رضا فامیل دردشتی ، محمد صافی دستجردی ، اصغر کاردان پور ومهندس محمد حسین سجاد مشاور فنی مجمع و اعضای هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  حضور داشتند.

 محمد  صافی دستجردی نایب رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند دکتر ملا احمدی افزود : مکان و زمان مناسبی برای این جلسه انتخاب شده و اقدامات این خیر نیک اندیش( دکتر ملا احمدی) بسیار ستودنی است .

وی با تاکید براینکه، استان اصفهان کمبود فضای آموزشی دارد گفت : باید  خیرینی که در گذشته مدرسه ساخته اند و در حال حاضر در قید حیات نیستند و مدرسه شان نیاز به مرمت و بازسازی دارند  حفظ شود. 

وی در خصوص تغییر نام مدارس خیر ساز نیز افزود: می بایست قانونی محکم در این خصوص وضع شود تا مدارس خیر ساز تغییر نام پیدا نکند.

دکتر صافی همچنین ازکمبود فضاهای آموزشی در حاشیه شهر اصفهان خبرداد و تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مدارس این استان به صورت دوشیفت و سه شیفته اداره می شوند و بیش از 80 درصد مدارس استان اصفهان در طی 20 سال گذشته خیر ساز هستند .

دکتر ملا احمدی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان نیز ، در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 1500 خیر مدرسه ساز در سطح استان اصفهان مشارکت داشته اند گفت : بر اساس امار 32 هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد  که از این میان  22 هزار کلاس درس نیاز به نوسازی ،تخریب و بازسازی دارد .

وی با تاکید بر اینکه  استان اصفهان ،330 درصد جذب خیر در طی چند ماه گذشته داشته است و پنجمین استان کشور در جذب مشارکت های مردمی است افزود: استان اصفهان دومین استانی است که مدارس فرسوده بیشماری دارد و خشک شدن زاینده رود موحب شد بیش از 117 مدرسه نشست کند.

رضا فامیل دردشتی عضو هیات مدیره مجمع اصفهان  نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان اظهار داشت : توجه به نگهداری از مدارس خیر ساز می بایست در اولیت قرار گیرد و راهکاری برای آن اندیشیده شود و در تفاهم نامه ها قید شود. 

پروین کلباسی عضو هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان نیز ضمن خوشامدگویی به میهمان افزود: اصفهان شهری تاریخی است و متاسفانه مدارس تخریبی زیادی در این استان وجود دارد که نیاز به مشارکت خیرین در سطح کشور دارد .

محمد رضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز  تصریح کرد: کار خیرین مدرسه ساز کاری فرهنگی است و موحب فرهنگ سازی می شود و کسی که کار فرهنگی انجام می دهد انتظار دارد این امر تکثیر یابد .مجمع خیرین باید چشمه خروشان شود و فقط بسنده به خیرین موجود نکنیم و در گسترش فرهنگ مدرسه سازی و و جذب خیرین  بکوشیم .

وی ادامه د اد : اصفهان به دلیل مهاجرت دچار کمبود فزاینده فضا است و سن مدارس این استان بسیار بالاست  و از رده استاندار خارج شده اند .  35 هزار دانش آموز  اصفهانی در مدارس تخریبی و فرونشست تحصیل می کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: باید فرهنگ خوب استفاده کردن از مدرسه را در جهت نگهداشت مدارس خیر ساز آموزش دهیم .نیت خیر برای ما مهم است و باید فضایی که به دست خیر ساخته می شود به نحو احسن نگهداری شود .

شاهسوارانی عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز ضمن تقدیر از میهمان نوازی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان به خصوص دکتر ملا احمدی اظهار داشت : شنیده بودیم اصفهان نصف جهان است اما گویی تمام جهان است چراکه هرجا مهر و مجبت باشد تمام جهان است . نگهداری مدارس خیر ساز کاری تخصصی است که باید توسط سازمان نوسازی مدارس انجام شود که باید به صورت قانونی در وظایف سازمان نوسازی گنچانده شود .

نزاکت اللهیاری 

 


اشتراک گذاری