مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/02/26 13:54:47
کد خبر: 3500

به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ،

چهل و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

چهل و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بعداظهر امروز 26 اردیبهشت ماه سال 1401به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان و به ریاست دکتر قفلی و با حضور اعضای هیات مدیره برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، چهل و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بعداظهر امروز 26 اردیبهشت ماه سال 1401 به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان  در هتل عباسی این استان و با حضور اعضای هیات مدیره ( دکتر مجتبی ملا احمدی ، حاج آقا شاه حسینی ، آقای شاهسوارانی ،مهندس قلم چی ، امیر حسین رادمنش ، دکتر میرباقری ، دکتر جمالزاده) و مهندس جعفری مدیر عامل ، نجفی افشار معاون مدیرعامل ، دکتر نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر ملا احمدی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ،عضو هیات مدیره ومیزبان جلسه ضمن خوشامدگویی به میهمانان اظهار داشت :این روز برای مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان فرصت مغتنمی است که در تاریخ مجمع ثبت خواهد شد.

مهندس دانشمهر دبیر جلسه در ادامه گزارشی از اقدامات و رویدادهای  بین جلسه چهل و شش و چهل و هفتم اعم از (درگذشت خیر مدرسه ساز بانو احترام فرنو، بهره برداری از  نخستین مدرسه تخصصی اوتیسم ه همت بنیاد نیکوکاری دستان مهربان در اصفهان  ، حضور رئیس و مدیر عامل جامعه خیرین در شبکه جام جم ، امضا تفاهم نامه ساخت 32 هنرستان در جوار کارخانه ها در اصفهان  ، دیدار دکتر قفلی با رئیس مجلس شورای اسلامی ، بهره برداری از اولین مدرسه استثنایی مستقل شبانه روزی در مشهد، پیام رئیس محترم جمهور به مناسبت روز ملی خیرین ،برگزاری همایش ملی تکریم خیرین ، اهدا نشان سفیر مدرسه سازی به مجید مجیدی کارگردان سینما ، رونمایی از سردیس دو نفر از خیرین ، رونمایی از کتاب زندگی نامه پنج تن از خیرین مدرسه ساز  ، بهره برداری از دبیرستان 12 کلاسه خیر ساز شهید غفوری در یزد، حضور مهندس جعفری در جلسه مجمع عمومی عادی و هیات امنا سیستان و بلوچستان ، بهره برداری همزمان 150 فضای آموزشی با مشارکت بنیاد برکت در مناطق محروم ، برپایی غرفه جامعه خیرین مدرسه ساز در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب ، حضور دکتر قفلی در مراسم دیدار با رهبری و ..) را ارائه داد.

وی سپس ،مصوبات جلسه قبل را قرائت و جلسه را با موضوع پیگیری مصوبات جلسه قبلی ، برنامه های اجرایی و پیشنهادی روسای مجامع ، بررسی مفاد تفاهم نامه بین جامعه خیرین و وزارت آموزش و پرورش (با محوریت مدرسه یاری  )وارد دستور کار کرد.

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه تصریح کرد: متاسفانه تعداد دانش آموزان در استان های البرز، تهران و شهرستان های استان تهران در برخی از مدارس درهرکلاس درس، به 60 نفر رسیده و مدارس دوشیفته دایر هستند و به سوی سه شیفته شدن پیش می روند که جای نگرانی دارد .

وی با اشاره به اینکه ، در شهرستان های استان  تهران 137 هزار دانش آموز افغان زندگی می کنند که می بایست برای ساخت فضای آموزشی آنها اقدامی صورت پذیرد افزود: تهران در منطقه 22 نیز، نیاز به ساخت 200 مدرسه دارد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: به هیج عنوان نباید اسم مدارس خیر ساز تغییر کند و هیچ امری نباید موجب دلسرد شدن خیر شود . سبک سازی و استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت مدارس می تواند ضمن کاهش هزینه های ساخت ,موجب افزایش مشارکت خیرین شود .

وی خاطر نشان کرد: 35 هزار خیر مدرسه ساز در سطح کشور وجود دارد که می توان با راهکار بر تعداد این افراد افزود ضمن اینکه بیش از 1000 خیر مدرسه سازدر خارج از کشور در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند .

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در خصوص مفادتفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش ، گردهمایی روسا و مدیرعاملین مواردی را مطرح کرد.

آقای شاهسوارانی در ادامه در خصوص مفاد تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز مواردی را مطرح کرد و افزود  : این موارد نیاز به اصلاح دارد و  بهتر است اشکالات متن تفاهم نامه مطرح و پیشنهادات لازم مطرح شود .

امیر حسین رادمنش نیز به دو مورد  سند آمایش و نقشه ساخت مدارس اشاره کرد و افزود: باید این موارد  به نوسازی تکلیف شود و بازنگری در طرح ها و معماری مدارس در اولویت قرار گیرد.

دکتر مجتبی ملا احمدی با اشاره به مفاد تفاهم نامه اظهار داشت : تفاهم نامه  نوشته‌ای مکتوب است که از درک متقابل طرفین  که نشان می‌دهد طرفین درباره انجام یک موضوع، با یکدیگر گفت و گوی هدفمند داشته‌اند و به نتایج مطلوبی رسیده‌اند.

دکتر میر باقری اظهار داشت : این تفاهم نامه دارای اشکالاتی است که می بایست راجع به آن صحبت شود و موارد اصلاح و حذف شود.

مهندس قلم چی در ادامه این جلسه با اشاره به مفاد تفاهم نامه گفت : مدرسه داری جزو وظایف جامعه خیرین مدرسه ساز نبوده که باید در این خصوص رای گیری شود.

وی اذعان داشت : گرفتن تسهیلات از سوی خیرین برای ساخت مدارس نیز از جمله مواردی است که مخالف آن هستم و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری نیزضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تفاهم نامه در مورد مدرسه یاری نیز مطالبی را مطرح کرد.

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری