مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/02/19 04:43:58
کد خبر: 3490

مهندس سید محمد رضا جعفری خبرداد:

مشارکت مبلغ بیش از 3 هزار میلیارد تومانی خیرین در امر مدرسه سازی

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در جلسه مجمع عمومی عادی و هیات امنا سیستان و بلوچستان گفت :خیرین مدرسه ساز تاکنون مبلفی بیش از سه هزار میلیارد تومان در امر مدرسه سازی مشارکت داشته اند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در جلسه  مجمع عمومی عادی و فوق العاده خیرین مدرسه ساز استان ،ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و تبیین جایگاه علم و معرفت در دین مبین اسلام، از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت به ویژه مجموعه پرتلاش نوسازی مدارس که زمینه حضور خیرین را در جای جای ایران اسلامی فراهم می نمایند قدردانی نمود.
 وی افزود: در حدود ۲۳ سال فعالیت جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مجامع استانی، این مجموعه ها فعالیت رو به رشد و چشمگیری داشته اند و به نوعی زمینه ساز حضور خیرین و اقدامات جهادی در مسیر ساخت و توسعه فضاهای آموزشی شده‌اند.
مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بیان داشت: تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان آورده از سوی خیرین تعهد و محقق شده که قریب به ۵۰ درصد ساخت فضاها را شامل شده است.
 جعفری خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان شاهد حرکتی جهادی و همه جانبه در حوزه ساخت و ساز مدارس هستیم که نشان دهنده رشد و بالندگی و ارتقاء شاخص های آموزشی و تربیتی است و امیدواریم این مهم با جدیت استمرار داشته باشد.
 وی گفت: در کنار مدرسه سازی موضوع مدرسه یاری با هدف کمک به کیفیت بخشی امور آموزشی و تربیتی در مدارس را نیز با همت مجموعه های خیریه جهادی دنبال خواهیم کرد و امیدواریم فعالیت مجامع خیرین استان ها روز به روز توسعه یابد و موجب کاهش فاصله نرخ سرانه فضای آموزشی استان با میانگین کشوری شود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ، همه افراد جامعه را محصول تربیت معلمان دانست که با تمام توان در مسیر مبارزه علیه جهل و کفر تلاش می کنند و به دنبال روشنگری و تربیت انسان هایی متفکر، پویا، توانمند و خلاق هستند.
 خان محمدی بیان داشت: باید تلاش کنیم با بهره گیری از همه ظرفیت های پیدا و پنهان در حوزه های مختلف منطقه‌ای، استانی و کشوری به دنبال زدودن محرومیت از چهره این استان باشیم.
وی افزود: تلاش گروه های جهادی بر این است که با لحاظ نمودن اولویت ها و نیازمندی های موجود به کمک مسئولین شتافته و در مسیر بهره مندی دانش آموزان از کلاس درس استاندارد و تامین بدیهیات تحصیل رایگان گام بردارند.
خان محمدی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی ویژه، دارای شرایطی خاص و نیازمند توجه هر چه بیشتر است و از هر فرصت و موقعیتی برای توسعه شاخص‌های این استان بویژه در حوزه آموزشی، تربیتی، ورزشی و رفاهی بهره گیری نمود.

اشتراک گذاری