مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/01/28 21:22:14
کد خبر: 3456

پیام رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به مناسبت روز ملی تکریم خیّرین

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پیامی به‌مناسبت ۱۵ رمضان ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز تکریم خیّرین، گفت: خیرین مدرسه‌ساز به عنوان معماران فرهنگی جامعه، با درک درست از جایگاه نظام آموزش و پرورش دغدغه فردای کودکان ایران زمین را دارند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام و تکریم خیرین پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت سبط اکبر نبی مکرم اسلام حضرت امام حسن مجتبی(ع) به نام روز «اکرام و تکریم خیرین» نام‌گذاری شده است.

این مناسبت خجسته، تلاشی ناچیز در جهت ارج نهادن به اقدامات ارزشمند خیرین و نیکوکارانی است که به تاسی از این امام همام که مظهر جود و کمالِ سخاوت بود دل در گرو احسان و نیکوکاری دارند.

عرصه تعلیم و تربیت و مدرسه سازی جلوه شکوهمند و زیبایی از مشارکت نیک اندیشان و خیرینی است که خالصانه دل در گرو زدودن زنگارهای محرومیت آموزشی از سیمای گوشه و کنار این سرزمین سپرده اند.

نیکوکارانی که به عنوان معماران فرهنگی جامعه، با درک درست از جایگاه نظام آموزش و پرورش نشان پرافتخار خیرمدرسه ساز را برسینه دارند و با بذل مال و داشته‌های خود دغدغه‌مند فردای کودکان ایران زمین اند چرا که خوب می‌دانند، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان‌ واجد چه جایگاهی بوده و نقشی سترگ در پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.

سفره احسان خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور گسترده است، به طوری که بیش از ۳۰ درصد کلاس های درس با مشارکت این عزیزان ساخته شده و این رقم در پنج سال اخیر به حدود نیمی از فضاهای آموزشی بهره‌برداری شده رسید. خیرین نیکوکار تنها در سال گذشته افزون بر ۳ هزار میلیارد تومان در راه مدرسه‌سازی متقبل شدند.

قدرشناسی از این گستره ایثار و بزرگواری در هیچ قامتی نمی گنجد و ارزش والای کارخیرین را با هیچ چیزی نمی‌توان جبران کرد و ارج نهاد.

 با ادای احترام و سپاس به خدمات و تلاش‌های خیرین گرانقدر، این روز پر برکت را به همه عزیزان نیکوکار به ویژه خیرین مدرسه‌ساز تبریک و نهنیت عرض می‌نمایم و سلامت و تداوم اندیشه و عمل ایشان را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

 

مهراله رخشانی‌مهر

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور


اشتراک گذاری