مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/01/27 07:55:19
کد خبر: 3450

وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش اصفهان:

خیرین بهترین الگوی تربیتی دانش آموزان هستند

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به رشد مشارکت خیرین در حل مشکلات فضاهای آموزشی گفت: خیرین بهترین الگوی تربیتی دانش آموزان هستند.


یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مشکلات آموزشی در حاشیه شهرها گفت: در حاشیه شهرهایی مانند کرج و زاهدان، نسبت فضای آموزشی به دانش آموزان کمتر از دو متر مربع بوده که ناشی از مهاجرت و سکونت فزاینده جمعیت است .

وی افزود: دولت تاکنون سه هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی رییس جمهور برای پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در نظر گرفته و مصوب کرده است.

نوری اظهار کرد: بخش اعظم اعتبارات نوسازی مدارس در ردیف مشارکت با خیرین در نظر گرفته شده است. نمی‌توان گفت مشکل  مدارس و پروژه های نیمه تمام امسال حل می‌شود، اما پیگیری‌های لازم انجام شده است و کار به خوبی پیش می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به اینکه خیرین امروز نزدیک به 50 درصد از کلاس‌های درس ما را می‌سازند، افزود: از زمان تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز، خیرین پا به پای دولت مدرسه ساخته‌اند و این یک اتفاق تربیتی در کنار توسعه زیرساخت‌های فیزیکی است چرا که خیرین بهترین الگوهای تربیتی برای دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به پدیده فرونشست زمین در اصفهان گفت: مهاجرت، خشکسالی و هر اتفاقی می‌افتد آموزش و پرورش باید فضای لازم را فراهم کند، درحالی که ساخت هر کلاس درس یک میلیارد نیاز دارد. در سفرهای استانی اعتباراتی برای مشارکت با خیرین گذاشتیم تا شرمنده خیرین مدرسه ساز نباشیم. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید حداقل دو مدرسه با رویکرد دانش بنیان در اصفهان ساخته شود و دو پژوهش سرا به خانه خلاقیت تبدیل شود تا آموزش و پرورش از آموزش محوری به پژوهش محوری و کارآفرینی پرتاب شود.

نوری اعلام کرد: همینجا توافق می‌کنیم ۲ هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش، ۲ هزار میلیارد تومان خیرین و ۲ هزار میلیارد تومان نهادها پرداخت کنند تا مشکل مدارس کانکسی اصفهان حل شود.


اشتراک گذاری