مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/01/27 06:04:52
کد خبر: 3446

بانو احترام فرنو خیر مدرسه ساز درگذشت/ بیش از دو دهه همراهی عاشقانه در راه مدرسه سازی

بانو "احترام فرنو" یکی از نخستین بانوان مدرسه‌ساز ایران که سالها برای اعتلای علم و دانش در کشور تلاش می کرد، دیشب 26 فروردین ماه سال 1401در سیزدهمین شب ماه مبارک رمضان دعوت حق را لبیک و دارفانی را وداع گفت.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، داستان نیک‌اندیشی  این بانوی بزرگوار  به 26 سال قبل؛ زمانی که همسرش از دنیا رفت برمی گردد. آقای فرنو وصیت کرده بود که بعد از فوتش ، همسرش مدرسه‌ای با اعتبار 20 میلیون تومان بنا کند تا باقیات و صالحاتی از او به یادگار بماند.خانم فرنو نیز  پس از درگذشت وی، مدتی اوضاع و احوال روحی مناسبی نداشت به‌گونه‌ای که در بیمارستان بستری شد و تحت نظر پزشکان قرار گرفت. این بانوی نیک اندیش در روزهای فراغ و زمانیکه عمرش در بیمارستان سپری می شد به وصیت‌نامه و دغدغه‌های همسرش برای دانش‌آموزان می‌اندیشید تا اینکه عزم خود را جزم کرد و تصمیم گرفت به امید زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره همسرش با قوت از بستر بیماری برخیزد.

در آن سال‌ها او یکی از اولین خانم هایی بودکه قدم در راه ساخت مدرسه برداشت. به همین خاطر پس از ساخت مدرسه به مراسم خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان رضوی دعوت شد و در خصوص اهمیت مشارکت در مدرسه سازی در این مراسم صحبت کرد. پس از اینکه به تهران بازگشت، تصمیم گرفت در منزل خود محفلی برای جلسات خیرین مدرسه‌ساز ایجاد کند به این ترتیب برای مدتی جلسات جامعه خیرین مدرسه‌ساز در منزل او و دور میزکار همسرش برگزار می‌شد. او تلاش می کرد جلسات به‌صورت مرتب برگزار شود تا این تشکل ارزشمند پا بگیرد. تمام هم و غم او  این بود که هیچ کمبودی در این زمینه احساس نشود به‌گونه‌ای که برای خیرینی که از شهرستان به تهران می‌آمدند غذا و امکانات استراحت فراهم می کرد. پس از مدتی با فرزندانش مشورت کرد و تصمیم گرفتیم منزلی را که در حوالی منطقه سیدخندان تهران اجاره داده بود را در اختیار جامعه خیرین مدرسه ساز قرار دهد تا جلسات به‌صورت مشخص، منظم و در محلی مناسب برگزار شود. او معتقدبود زمانی می‌شود در راستای توسعه فضای آموزشی گام برداشت که جلسات و تصمیم‌گیری‌ها منسجم و منظم برگزار شود.خانم فرنو معتقد بود، خیرخواهی در ذات انسان‌ها نهفته است و نمی‌توان برای این خصلت انسانی حد و مرزی قائل شد.

روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور درگذشت این بانوی نیکوکار را به جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومه از درگاه خداوند متعال علو درجات الهی و برای بازماندگان صبر جمیل را مسئلت می نماید.

مراسم خاکسپاری آن فقیده سعیده ،فردا صبح 28 فروردین ماه سال 1401 در قطعه 12 بهشت زهرای تهران ردیف 78 ساعت 10:30 دقیقه انجام خواهد شد.

 


اشتراک گذاری