مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1401/01/23 14:34:34
کد خبر: 3444

با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز ،

چهل و ششمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

چهل و ششمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور عصر امروز 23 فروردین ماه سال 1401 به ریاست دکتر قفلی و با حضور رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ،تقی پور معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوساز مدارس کشور و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در این  جلسه ، دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز ، دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، مهندس جعفری مدیرعامل ، دکتر تقی پور معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس و اعضای هیات مدیره ( آقایان شاه حسینی ، رادمنش ، دکتر جمالزاده ،دکتر ملا احمدی ، مهندس قلم چی ، شاهسوارانی ، دکتر میر باقری و خانم دانشمهر ) و  نجفی افشار معاون مدیرعامل ، خانم دکتر مهاجرانی معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس ،نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری  ، خانم میردامادیان و آقای فخاری و دکتر اسپرورین اعضای سابق هیات مدیره ومهندس ناجی مقدم حضور داشتند .

در ادامه این جلسه خانم مهندس دانشمهر گزارشی جامع از اقدامات انجام شده بین جلسه چهل و پنجم و چهل و ششم( برگزاری جلسه هیات مدیره با حضور وزیر آموزش و پرورش ، بهره برداری از مدرسه 12 کلاسه بنیاد قلم چی در خرمشهر ، برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با حضور دکتر قفلی ، برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با مسئولین مجامع ، حمایت نمایندگان مجلس از مدرسه سازی ، رونمایی از کتاب یاران سرزمین خورشید با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز در خراسان رضوی ، برگزاری جلسات مدرسه یاری ، بهره برداری از مدرسه استثنایی قلم چی در یزد ، اختتامیه پویش به رنگ مدرسه به میزبانی کارخانه میهن و ...)  را ارائه داد.

وی در ادامه مصوبات جلسه چهل و پنجمن را قرائت کرد و گزارشی از عملکرد کمیسیون ها را ارائه داد.

دکتر ملا احمدی عضو هیات مدیره اظهار داشت : بهتر است جلسات هیات مدیره در استانها برگزار شود تا ضمن آشنایی با مشکلات و کمبود های استانها ازطرفیت  خیرین ملی در  آن استانها استفاده شود.

وی در ادامه بیان کرد: می بایست گزارشی از عملکرد کمیسیون ها ارائه شود و کمیسیون هایی که خروجی موفق داشتند ادامه کار دهند و  امروز در جهت کارایی و اثربخشی این کمیسیون ها تصمیم بهتری گرفته شود .

وی  با تاکید براینکه ،وجود یک شورای مشورتی در کنار هیات مدیره می تواند در رسیدن ما به اهداف جامعه خیرین موثر واقع شود اذعان داشت : می بایست از تمام ظرفیت افراد خیر در جامعه خیرین  استفاده شود  .

در ادامه آقای شاهسوارانی نظر خود را درخصوص کمیسیون ها بیان کردو  اظهار داشت : بهتر است جلسات هیات مدیره با توجه به نیاز استانها در آن استان برگزار شود و گزارشی از عملکرد کمیسیون ها به اعضای هیات مدیره ارائه شود تا در خصوص این کمیسیون ها تصمیم گیری شود .

وی همچنین در خصوص مدرسه داری  در کنار مدرسه یاری توضیحاتی ارائه و اهداف آن از جمله ارتقا کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان را عنوان نمود.

در ادامه این جلسه مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور پیرامون مسائل مالی جامعه خیرین ، شورای مشورتی و استفاده از ظرفیت برخی از افراد همچون خیر بزرگوار حاج اکبر ابراهیمی ، کمیسیون ها، تنظیم تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مواردی را مطرح کرد.

وی در خصوص کمیسیون بانوان تصریح کرد: بهتر است این کمیسیون با شورای بانوان ادقام شود و ریاست آن بر عهده خانم نیزاری قرار گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات  کمیسیون ها، (کمیسیون امور استانها ، کمیسیون امور اجتماعی ، کمیسیون نظارت و قوانین ، کمیسیون امور اقتصادی ، کمیسیون بانوان ، کمیسیون مدرسه یاری )در سال گذشته توانسته اقدامات پرباری را برای جامعه خیرین مدرسه ساز رقم بزند.

مهندس قلم چی در ادامه اظهار داشت : بهتر است اهداف هیات مدیره قبل دنبال شود و مسئولیتی به اعضای هیات مدیره جدید داده شود .

وی همچنین در خصوص کمیسیون ها تصریح کرد: بهتر است کمیسیون ها  به کار خود را ارائه در کل دنیا اینکه  خیرین با هم باشند وجود ندارد و همه خیرین به تنهایی کار می کنند باید با همدلی هم کار را پیش ببریم 

دکتر میرباقری ضمن تسلیت شهادت حضرت خدیجه اظهار داشت : در خصوص مدرسه  یاری و مدرسه داری از تمام ظرفیت خیرین استفاده شود و خیلی روی کلمات تمرکز نکنیم ، باید فرش قرمزی پهن کنیم تا خیرین بتوانند ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: دبیرخانه مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس در خارج از کشور برقرار  است و بنده در خدمت شما هستم تا در شیراز از ظرفیت مجمع در کارگروه امور بین الملل استفاده کنیم .

دکتر میرباقری تصریح کرد: باید هم پوشانی بین کمیسیون ها برگزار شود تا در یک سو حرکت کنند .

در ادامه این جلسه مهندس تقی پور ادامه داد: بحث مدرسه یاری مبحث پیچیده است و باید تعریف عملیاتی شود . بحث تعلیم و تربیت بحث مهمی است و باید چندین چلسه با افراد متخصص صحبت شود و سپس وارد این امر شود .

رخشانی مهر ضمن تقدیر از زحمات دکتر قفلی و تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در بحث مشارکت با خیرین  2 هزار و 350 هزار میلیارد تومان بود که این رقم به 3 هزار و 180 میلیارد تومان رسیده است .

وی ادامه داد:  13 هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال جاری است که از این میان  400 میلیارد تومان

 

، برای تجهیزات هنرستان ها 300 میلیارد تومان ، 460 میلیارد تومان برای سرویس های بهداشتی و ... در نظر گرفته شده است .

در این جلسات از زحمات خانم دکتر فاطمه مهاجرانی معاون اسبق برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس و اعضای دوره قبلی هیات مدیره آقایان حاج اکبر ابراهیمی ، علی فخاری ، دکتر اسپرورین و خانم میردامادیان تقدیر و قدردانی شد.

نزاکت اللهیاری 

 



اشتراک گذاری