مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/12/27 05:28:45
کد خبر: 3428

نخستین مدرسه بنیادقلم‌چی در یزد میزبان دانش‌آموزان استثنایی شد

مدرسه اهدایی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) به دانش‌آموزان استثنایی شهر هرات مرکز شهرستان خاتم در استان یزد به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،

 این مدرسه که نخستین مدرسه بنیاد قلم‌چی برای دانش‌آموزان استان یزد است و ظرفیت میزبانی بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز را دارد، در زمینی به مساحت ۳۲۵۰ مترمربع با زیربنای ۸۰۰ مترمربع فضای آموزشی، در یک طبقه ساخته شده که شامل ۶ کلاس درس، ۳ اتاق‌ اداری و سالن اجتماعات چندمنظوره است.

مصطفی پایدار رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد در گفت و گویی ضمن ابراز خرسندی بیان کرد: مدرسه بنیاد قلم‌چی شهر هرات با استانداردهای لازم، اکنون میزبان همه دانش آموزان استثنایی شهرستان خاتم همچنین به عنوان آموزشگاه پشتیبان برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه این منطقه است که در حال حاضر بیشترین آمار این گروه را دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر تشکیل می‌دهند.

در ادامه جواد ذاکر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: این مدرسه در منطقه‌ کم‌تر برخوردار هرات ساخته شده که نیاز مبرمی به آن داشت و اکنون زمینه بهره‌مندی این گروه از دانش‌آموزان را فراهم کرده است.

همچنین در گفت‌و‌گو با حسین امین‌زاده مدیر مدرسه بنیاد قلم‌چی شهر هرات، وی با بیان اینکه در حال حاضر این فضای آموزشی میزبان ۷۰ دانش‌آموز استثنایی است اظهار داشت: این دانش‌آموزان از گروه‌های کم‌توان ذهنی، نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی هستند که علاوه بر این شهر، از چندین روستای همجوار نیز در این مدرسه مشغول به تحصیل خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه یادشده همه ویژگی‌های استاندارد برای دانش‌آموزان استثنایی را داراست، یادآور شد: هوشمندسازی کلاس‌های درس، استفاده از سیستم‌های نوین آموزشی مختص رشد مهارت‌های این گروه از دانش‌آموزان و تشکیل کارگاه‌ها و لابراتوارهای کاردرمانی و گفتاردرمانی را در برنامه داریم.

مراسم افتتاح مدرسه بنیاد قلم‌چی شهر هرات با حضور رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی و سایر مسئولان آموزشی، مدیرکل و مسئولان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مدیرعامل و رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد، فرماندار شهر خاتم، واقف و متولی و مسئولان نمایندگی‌های بنیاد قلم‌چی (مهناز حسينی نمایندگی یزد(دختران)، فرشید دهقان نمایندگی(یزد پسران)، مريم مظفری نمایندگی ميبد و اردكان، محمدرضا باقرپور نمایندگی زارچ و اشکذر، امیرحسین کربلایی نمایندگی شهر بابک و کشاورز نمایندگی خاتم) و همکاران تهران، برگزار و به هریک از دانش‌آموزان پکیج لوازم‌التحریر و توپ ورزشی اهدا شد.

به گفته صابر فتاحی مسئول نظارت بر پروژه های مدرسه‌سازی، با احتساب این پروژه‌‌‌ تاکنون، ۲۷۹ مدرسه (۲۱۴ مدرسه روستایی و ۶۵ مدرسه شهری) شامل ۹۵۸ کلاس درس که توسط بنیاد قلم‌چی ساخته یا تکمیل شده، افتتاح و به دانش‌آموزان روستاها و شهرها تقدیم شده است.


اشتراک گذاری