مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/12/21 20:07:25
کد خبر: 3417

آیین بهره برداری از دبستان حضرت امام علی در استان قم برگزار شد

آیین بهره برداری از دبستان حضرت امام علی علیه السلام با حضور مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مسئولان استانی و خیرین مدرسه ساز در شهر پردیسان قم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که اکثر دختران نیز به مدارس رفتند، در برخی مناطق کشور مدارس 6 شیفت وجود داشت.

محمدرضا جعفری با اشاره به حضور فعال خیرین مدرسه ساز کشور افزود: در سال گذشته دولت 3 هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی اختصاص داد و همین مبلغ نیز توسط خیرین مدرسه ساز با دولت همراهی شد.

جعفری با اشاره به برخی از نمونه های فعالیت های خیرین افزود: خیرین مدرسه ساز انسان های هوشمندی هستند که بر روی نیروی انسانی جامعه سرمایه گذاری می کنند و مشکلات زیادی از جامعه را نیز با این کار مرتفع می کنند.

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: مدارسی که خیرین مدرسه ساز می سازند، با مدارس دیگر متفاوت است. دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند و می دانند که خیر، مدرسه را با مال خودش ساخته است، قیامت باور می شوند و قطعا در زندگی آینده شان نقش زیادی دارد.

در ادامه احمدرضا اجتهادی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان قم بیان داشت: دبستان حضرت امام علی علیه السلام با زیربنای بیش از  2 هزار و 300  مترمربع، در 3 طبقه با 12 کلاس درس، 2 کارگاه و آزمایشگاه و 11 اتاق اداری و جانبی و هزینه 14 میلیارد تومان ساخته شده است.

 احمدرضا اجتهادی افزود: این مدرسه توسط برادران محسن و مجید صفایی نیکو فرزندان خیر مدرسه ساز مرحوم محمدجواد صفایی نیکو در یکی از محروم ترین مناطق شهر، محله 6 شهر پردیسان قم، ساخته شده است.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به حدیثی از امام حسین علیه السلام گفت:  حوائج مردم نعمتهای خداوند بر مردم هستند و خیرین مدرسه ساز از این جهت که با ساخت مدرسه در تربیت نسلی که یار امام زمان خواهند بود، واسطه خیر عظیم هستند.

در حاشیه، مراسم درخت کاری توسط مدیر کل آموزش و پرورش و سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان قم انجام شد، همچنین از خانواده مرحوم عادل قنبری پیمانکار مدرسه که در حین انجام پروژه از دنیا رفت، تجلیل به عمل آمد.


اشتراک گذاری