مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/12 13:01:12
کد خبر: 341

بیش از 4 هزار کلاس درس استان اصفهان فرسوده است

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در حال حاضر 4 هزار و 942 کلاس درس این استان فرسوده است و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.


محمد حسین سجاد در تشریح وضعیت مدارس استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشورافزود: در حال حاضر 14 هزار و 468 کلاس درس در استان تخریبی، نیازمند مقاوم سازی و همچنین دو نوبته و اجاره ای هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 4 هزار و 942 کلاس تخریبی، 6 هزار و 269 کلاس نیازمند مقاوم سازی، 2 هزار و 57 کلاس دونوبته و یک هزار و 200 کلاس اجاره ای است.

سجاد تصریح کرد: منظور از کلاس های تخریبی، کلاسهایی است که در صورت بروزحوادث طبیعی مانند زلزله ایمنی ندارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: همچنین مقاوم سازی مفهومی تخصصی به معنی اجرای عملیات فنی بر روی ساختمان مدارس است که بتواند میزان ایمنی و مقاومت آنها را برابر بلایای طبیعی بالا ببرد.

وی با اشاره به افزودن کلاس ششم به دوره ابتدایی و نیاز مدارس آن مقطع به یک کلاس درس از وجود 90 کانکس (محل استقرار دفتر مدرسه) در مدارس استان خبر داد و گفت: همچنین سه باب مدرسه در روستاهای فریدونشهر و سمیرم بدلیل کم بودن تعداد دانش آموزان در حد 3 تا 6 نفر بصورت کانکس دایر است.

سجاد خاطرنشان کرد: دولت در برنامه پنجم و ششم رقم های قابل ملاحظه ای را برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس در کشور پیش بینی کرده است که در صورت تخصیص این مشکل بطور کامل رفع می شود.

سجاد با اشاره به شعار نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با عنوان نقش خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس ایمن افزود: بنا بر حوادثی که در مدارس کشور در سالهای قبل روی داد مقوله ایمنی و استاندارد از ضرورت های مهم در امر فضاهای آموزشی تلقی می شود.

وی یادآور شد: بر این اساس استاندارد سازی سامانه های گرمایشی فضاهای آموزشی استان در اولویت های این اداره کل قرار گرفت و هم اکنون 63 درصد مدارس استان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: تا پایان سال گذشته 16 هزار و 740 کلاس و در مجموع 63 درصد کلاس های درس در استان استاندارد شده است.

وی هزینه استاندارد کردن سامانه گرمایشی هر کلاس درس را حدود 10 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: تا 2 سال آینده تمامی کلاس های درس استان به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز خواهد شد..

سجاد عمده مشکل فضاهای آموزشی استان را مربوط به پروژه های انبوه سازی مسکن مهر به ویژه در فولاد شهر عنوان کرد و گفت: در برخی مناطق قطب های ساخت و ساز شکل گرفته و برای آن هیچ فضای آموزشی در نظر گرفته نشده است.

به گفته وی حدود 770 هزار دانش آموز در پنج هزار و 345 واحد آموزشی استان اصفهان مشغول تحصیل هستند


اشتراک گذاری