مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/12/17 09:31:14
کد خبر: 3408

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی خبرداد،

راه اندازی طرح آینده پژوهشی رشته های آموزشی / 50 درصد مدارس خراسان شمالی دو شیفت هستند

اکبری گفت : طرح آینده پژوهشی رشته های آموزشی با هدف مهارت آموزی دانش آموزان در استان خراسان شمالی راه اندازی شد


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، اکبری مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی ، فلاح مدیر کل نوسازی  مدارس ساز استان ، با حضور در دفتر جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین و نجفی افشار معاون مدیر عامل و خانم هاشمی دیدار و گفتگو کردند .

اکبری مدیر کل آموزش و پرورش  استان خراسان شمالی در این نشست صمیمانه ضمن گرامیداشت نام و یاد مرحوم حافظی اظهار داشت : خیرین مدرسه ساز تمام تلاش خود را در جهت اعتلای آموزش و پرورش به کار بردند و یقینا نگاه ما این است که فرزندانی تربیت نماییم تا آینده ای روشن را برای کشورمان ایران رقم بزنند.

وی با تاکید براینکه این استان نیاز به نگاه مهربان خیرین دارد  ادامه داد: خراسان شمالی یکی از محروم ترین نقاط کشور از جهت فضای آموزشی و توسعه یافتگی  است و در سال 1391 با سفر رهبر معظم به این استان و نگاه عمیق ایشان اتفاقات بسیار خوبی در این استان رقم خورد.

وی افزود: 50 درصد مدارس این استان در روستاها واقع شده که اغلب فرسوده و تخریبی هستند و در دوشیفت با جمعتی بالغ بر بیش از 40 نفر( در یک کلاس)  دایر است .

وی با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی با نگاه ویژه خیرین می تواند بر مشکلات خود چیره شود تصریح کرد: صنایع بزرگی در سطح استان دایر است که می توانیم با یک برنامه مدون مسولیت اجتماعی را در آنها تقویت و انان را وارد عرصه مقدس مدرسه سازی نماییم .

مدیر کل آموزش و پرورش  استان خراسان شمالی اظهار داشت : خوشبختانه مدارس سنگی در این استان برچیده شده اما مدارس کانکسی همچنان دایر است که نیاز به توجه خیرین و آموزش و پرورش دارد.

اکبری به اجرای طرح آینده پژوهشی رشته های آموزشی در استان خراسان شمالی اشاره کردو گفت : راه اندازی هنرستان دخترانه با رشته فرش و هنرستان پسرانه با رشته پرورش اسب برای اهل تسنن یکی از اقداماتی است که می تواند در آینده بخش عظیمی از نیازهای اشتغال جوانان را برآورده نماید.

مهندس فلاح مدیر کل نوسازی مدارس استان خراسان شمالی  نیز با اشاره به مشکلات استان خراسان شمالی افزود: امیدواریم با کمک همدیگر بتوانیم سرانه فضاهای آموزشی استان را افزایش دهیم .

وی اذعان داشت : متاسفانه 50 درصد مدارس این استان دوشیفت هستند که این امر موجب کاهش کیفیت آموزشی می شود.

وی خاطر نشان کرد: 35 چشمه سرویس بهداشتی در مدارس استان خراسان شمالی در حال ساخت است .

مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این نشست ضمن تقدیر از زحمات مسولین سازمان نوسازی مدارس استان خراسان شمالی و مجمع خیرین مدرسه ساز این استان گفت : توجه به مهارت آموزی دانش آموزان ، توسعه هنرستان ها و ساخت هنرستان در جوار کارخانه ها ، رفع کمبود سرویس بهداشتی مدارس در سطح کشور از جمله رویکردها و اهداف  جامعه خیرین مدرسه مدرسه  ساز  است که دکتر قفلی به آن اهتمام ویژه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خیرین ملی دوست دارند در مناطقی مدرسه بسازند که مسولین پیگیر دارند و ما می توانیم با همکاری و اطلاع رسانی نیازهای استان، خیرین بیشتری را به سمت خراسان شمالی سوق دهیم .

 

نزاکت اللهیاری 

 

 

 



اشتراک گذاری