مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/12/12 19:48:14
کد خبر: 3400

با حضور وزیر آموزش و پرورش در خوزستان انجام شد،

بهره برداری از 31 کلاس درس خیر ساز در شهرستان کرخه

با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان خوزستان، ۳ پروژه آموزشی خیرساز با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در شهرستان کرخه افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، یوسف نوری صبح امروز پنج‌شنبه ۱۲ اسفندماه در آیین افتتاح و بازگشایی پروژه‌های آموزشی خیرساز در روستاهای بیت زیدان، میثم تمار و سادات حبانیه از توابع شهرستان کرخه حضور پیدا کرد.

گفتنی است، اولین پروژه آموزشی افتتاح شده مربوط به روستای بیت زیدان بود. این فضای آموزشی که مزین به نام مبارک قاسم ابن الحسن (ع) است در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۵۷ مترمربع و زیربنای ۶۹۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و به همت مؤسسه خیریه راه ایمان وابسته به دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با حضور در روستای خویس از توابع شهرستان کرخه در آیین افتتاح پروژه آموزشی خیرساز مرتضی علی این روستا حضور پیدا کرد. این فضای آموزشی نیز با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۱۰ مترمربع و با زیربنای ۶۹۲ مترمربع در این روستا احداث شده است.

نوری در ادامه با حضور در روستای سادات حبانیه شهرستان کرخه مدرسه ساقی کوثر که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده را افتتاح کرد. این فضای آموزشی نیز در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۴۰ مترمربع و با زیربنای ۶۸۹ مترمربع ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح پروژه‌های خیرساز در شهرستان کرخه با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز نقش مهمی در تحقق برنامه‌های تحولی نظام تعلیم و تربیت ایفا می‌کنند و بی شک نقش‌آفرینی این عزیزان در امر مقدس مدرسه‌سازی می‌تواند بخش بزرگی از چالش‌های آموزش و پرورش کشور در حوزه فضای آموزشی را برطرف سازد.

وی در ادامه با اشاره به پیشتازی خیرین مدرسه‌ساز خوزستانی در سطح کشور، تاکید کرد: مهم‌ترین دلیل این موفقیت همراهی و هم‌افزایی مردم عزیز این استان و حضور پررنگ خیرین مدرسه‌ساز در امر مدرسه‌سازی است.

نوری در ادامه بیان کرد: اقدامات خیرین در استان خوزستان که زمینه ارتقای شاخص فضای آموزشی را فراهم آورده، ستودنی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه خوزستان پایتخت مقاومت و ایثار کشور است، گفت: دولت تمام تلاش خود را در راستای کمک به معلمان عزیز این استان و نیز ارتقای شاخص‌های کیفی تعلیم و تربیت به کار خواهد بست‌.


اشتراک گذاری