مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/09/16 12:17:24
کد خبر: 34

در گفت و گو با رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز این استان مطرح شد؛

بررسی آخرین وضعیت فضاهای آموزشی در استان زنجان

زنجان از استان هایی است که با کمبود مدرسه روبرو است و هنوز در شهرک های تازه ساز و مسکن مهر که اتفاقا جمعیت زیادی را به خودشان اختصاص داده اند. مدرسه ای وجود ندارد و بچه ها مجبورند برای درس خواندن مسافت زیادی را تا مدرسه طی کنند.


اینها موضوعاتی است که آقای غضنفری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز زنجان  آن را تو ضیح می دهد و می گوید: به علت بافت فرسوده ، وکوچ اجباری اهالی ما ۵ شهرک  پونک،صدرا،شهر آرا ،ثمین،کوی خرداد اصلا مدرسه نداریم و هر سه مقطع ابتدایی،متوسطه اول و متوسطه دوم بچه ها مجبورند مسافت زیادی را طی کنند تا به مدرسه برسند.

وی در مورد نقش خیرین در ایجاد مدارس در مکان های محروم می گوید : تمام تلاشمان را در این حوزه انجام می دهیم ، ولی تا جایی که مقدور باشد ، مثلا ،با آقای  آقای مطهری ، صحبت کردیم و  ، به عنوان یک خیر مدرسه ساز ، به زنجان آمده اندو ۱۲ مدرسه ساخته اند ، این خیر از تهران  ،‌ برای ما کار انجام میدهند، در حال حاضر یک مدرسه در حال تأسیس دارند که ۴ میلیارد ، هزینه داشته ، ولی هنوز به اتمام نرسیده است.

وی در ادامه در مورد مدارس در حال ساخت در سمنان می گوید : در حال حاضر مدارسی که در حال ساخت داریم در مقطع دبیرستان ساخته می شود ، چون کمبود برای نوجوانان بسیار زیاد است  و این نوجوانان آینده سازان کشور هستند.  

غضنفری با اشاره به اینکه کارهای زیادی برای جذب خیرین در منطقه انجام می شود تصریح می کند :همین که خیری ثمره کارش می بینند ، خودش یک جور جذب است به غیر از همایشهایی که ما در سالن های مختلف انجام میدهیم ، هئیت مدیره می توانند افرادی را که بازاری هستند ، ویا کارمندان باز نشسته هستندمی توانند در کار خیر سهیم باشند تماس بگیرند ودر خواست نیرو وکمک کنند.

وی می گوید : انگیزه این افراد بین خودشان وخدایشان است ، یک کار دلی ، که توصیفی ندارد، مثل آقای مطهری ، که در کار خیر قدم برمیدارند هم برای زنجان ، ۵ مدرسه ساخته اند ، وهم الان در سیستان و بلوچستان ، مدرسه سازی میکنند، این افراد احتیاج به انگیزه ندارند ،چون راه شان را انتخاب کرده اند.

وی به مشکلاتی که سر راه خیرین وجود دارد اشاره می کند و می گوید : اول خود خیرین همکاری کنند  و بعد مردم به این نتیجه برسند که مهمترین چیز برای فرزندانشان ، که می خواهند آینده روشن داشته باشند ، مدرسه است،که فرهنگ سازی می کند ، وآینده را می سازد.

ملیحه محمودخواه

 


اشتراک گذاری