مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/12/04 07:09:01
کد خبر: 3387

پزشک خیر مدرسه ساز تهرانی زنده یاد "دکتر علیرضا نورصالحی" به دیار باقی شتافت

این پزشک نیکوکار در بهمن سال ۱۳۱۲ به دنیا آمد و در بهمن ماه سال جاری نیز با زندگی سراسر خدمت و پر بارش وداع کرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، وی پس از گذراندن رشته پزشکی در دانشگاه تهران چند سالی در زمینه طب عمومی و اطفال فعالیت کرد و سپس با اخذ تخصص بیهوشی، مدت سی سال در این رشته خدمت نمود. ایشان در کنار خدمات حرفه ای، همواره به اقشار ضعیف نظر داشت و کمک به پرداخت بدهی بدهکاران، تهیه جهیزیه، تهیه مسکن، کمک هزینه تحصیلی، تامین هزینه درمان بیماران و... بخشی از کارنامه ایشان بود.

دکتر علیرضا نورصالحی به اتفاق خواهرخود "مرحومه محبوبه نورصالحی گرکانی" در سال جاری اقدام به مشارکت در ساخت یک مدرسه 15 کلاسه در منطقه ۱۱ تهران نمود که هم اکنون درمراحل پایانی ساخت قرار دارد. چندی پیش دکتر نورصالحی از مراحل پایانی ساخت این واحد آموزشی بازدید نموده و مشتاقانه در جریان ساخت و تجهیز آن قرارگرفته بود.

مدرسه دکتر نورصالحی وخواهر محترمشان به زودی تحویل دانش آموزان عزیز منطقه ۱۱ تهران خواهد شد.

این خیر مدرسه ساز و پزشک نیکوکار از کمکهای انفرادی و نیز درمان رایگان بیماران فقیر شروع کرد و با مدرسه سازی برای دانش‌آموزان عزیز، زندگی پربار خود را به پایان برد.

مرحومه محبوبه نورصالحی نیز از جوانی به کارهای خیر، اهداء کمک های مالی و حل مشکلات دیگران می پرداخت. ایشان دورۀ کتابداری را گذراند و علاقه شدیدش به کتابخوانی و کودکان، کتابدار موفقی از او ساخت که همواره به عنوان نورچشمیِ بزرگان این حوزه از وی یاد می شد. این بانوی خیر مدت دو سال داوطلبانه به کانون اصلاح و تربیت می رفت، برای نوجوانان بزهکار غذا و کتاب می برد و حتی به شاکیان آنها مراجعه می کرد تا شاید ایشان را به انصراف از شکایت خود وادار کند. آخرین اقدام این بانوی بزرگوار مشارکت دوشادوش با برادر ارجمندش در ساخت مدرسه بود.

روح این بزرگوران شاد و یادشان گرامی باد.


اشتراک گذاری