مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/12/04 06:00:58
کد خبر: 3385

به همت مردم روستا و مسولین دولتی انجام شد،

بهره برداری از مجهزترین مدرسه استان اردبیل در روستای آقبلاغ آقاجان خان

مدرسه ۱۲ کلاسه شهید اسدالهی روستای آقبلاغ آقا جان خان با حضور معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس و آداره کل آموزش و پرورش استان ، فرماندار و سایر مسئولان و اهالی روستا با زیر بنای ۸۲۰ متر مربع افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی مجمع خیّرین مدرسه ساز استان اردبیل ؛ کمال الدین میر جعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل ، مدرسه سازی را یک امر بسیار خطیر دانست که دارای اجر دنیوی و اخری است، 
وی  با بیان اینکه خیّرین مدرسه ساز استان اردبیل به خصوص مرحوم علیپور در سطح کشور زبانزد و شاخص هستند، افزود: به امید خدا با همت خیرین بزرگوار و دولت مردمی در آینده نزدیک شاهد برچیده شدن مدارس کانکسی در استان اردبیل باشیم.
وی ادامه داد: این دومین مدرسه در استان می باشد که به همت اهالی ساخته شده است که اولین مدرسه در روستای آلادیزگه نمین  احداث شده که چنین اقدامی از سوی اهالی روستا ستودنی است..
در ادامه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از اهالی محترم روستای آقبلاغ که با اتحاد و همدلی دومین مدرسه را در این روستا بنا نهادند، قدردانی کرد.
جواد قرآن نویس  در این مراسم اعلام کرد : این مدرسه با 12 کلاس درس در زیربنایی به متراژ 820 متر مربع و با هزینه بالای 30 میلیارد ریال اعتبار دارای سیستم گرمایشی موتورخانه مرکزی و تجهیزات کامل، کارگاه، نمازخانه ، آزمایشگاه و ... احداث گردیده است و یکی از مجهزترین مدارس استان اردبیل می باشد.
قرآن نویس با بیان اینکه 400 مدرسه در قالب یکهزار و 700 کلاس درس توسط خیرین ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است، افزود: 110 مدرسه در قالب 340 کلاس درس نیز در دست اجرا می باشد که در آینده نزدیک تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: در طول چهار سال همکاری صمیمانه بین آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز، کارهای ماندگاری انجام شده است.

اشتراک گذاری