مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/02/11 10:10:32
کد خبر: 338

گفت و گو با عضو هیات مدیره مجمع خیرین تهران و مسئول نمایندگی منطقه 2 تهران؛

فعال کردن ظرفیت های خیری در کلان شهر تهران اولویت اصلی مجمع خیرین است

به اعتقاد عضو هیات رییسه مجمع خیرین مدرسه ساز شهرتهران باید برای ورود خیرین به حوزه مدرسه سازی بستر سازی کرد و عرصه را برای فعالیت خیرین فراهم کرد.


جعفر شریعتی  داشتن اتاق فکر وبرنامه ریزی دقیق برای حضور پررنگ خیرین  را ضروری می داند و می گوید: برای این کار باید از خیرانی که در سال های گذشته در این حرکت خداپسندانه شرکت کرده و مدرسه ساخته اند دعوت  کرد و ضمن گرفتن مشاوره از آنها شرایط موجود را  تشریح کرد و چه بسا که در این گفت و گو خیرین بیشتری به ساخت فضاهای آموزشی ترغیب و تشویق شوند .
او می گوید: متاسفانه در سال های اخیرارتباط  مدارس با خیرین کمتر شده بود که با فراهم کردن شرایطی بستر برای حضور دوباره آنها در عرصه مدرسه سازی به وجود آمد و با برگزاری  همایش و نشست ها و جلسات مختلف دوباره آنها به گروه خیرین پیوستند.
به گفته خزانه دارمجمع خیرین تهران 320 مدرسه خیر ساز در تهران وجود داردکه ارتباط مدیران و مسئولان مدرسه با خیرین به حداقل رسیده بود و حتی برخی از آنها  از 10 سال پیش  ارتباطی با مدرسه نداشتند و  برگزاری جشنواره های مدرسه ای  این امکان را فراهم کرد که دوباره در این حوزه فعالیت کنند.
شریعتی می گوید: متاسفانه این باور در برخی از مدیران وجود دارد که در مواقعی که مدرسه نیازبه تعمیرات دارد  به یاد خیران می افتند و از آنها کمک می گیرند و  این کار زیبایی  نیست.
او در پاسخ به این سوال که اولویت های پیش روی مجمع تهران کدامند می گوید:فعال کردن ظرفیت های خیری در کلان شهر تهران اولویت اصلی مجمع خیرین در سال 96 است. 

اشتراک گذاری