مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/11/19 14:12:55
کد خبر: 3367

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در افتتاح متمرکز پروژه‎‌های آموزشی:

روزانه ۴۰ کلاس درس در کشور ساخته می‌شود/ حل مساله مدارس سنگی با همراهی دولت و خیرین مدرسه‌ساز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح متمرکز ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه‎‌ آموزشی با بیان اینکه روزانه به‌طور میانگین ۴۰ کلاس درس در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، به برنامه حذف مدارس سنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد: مساله این مدارس با همراهی دولت و خیرین مدرسه‌ساز حل شود.


مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح متمرکز 2 هزار و 950 پروژه آموزشی در سراسر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور در مدرسه استثنایی امام رضا (ع) منطقه 16 تهران و ارتباط تصویری با استانداران سراسر کشور برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام و توجه دکتر مخبر به موضوع مدرسه‌سازی گفت: همراهی معاون اول ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش با موضوع توسعه فضاهای آموزشی و بحث خیرین مدرسه ساز موجب دلگرمی و شایسته قدردانی است.

وی بیان کرد: این 2 هزار و 950 طرح مشتمل بر 13 هزار و 450 کلاس درس در زیربنایی بالغ بر 2 میلیون مترمربع است، که با صرف اعتباری درحدود 10 هزار میلیارد تومان، در 31 استان کشور تقدیم آینده سازان میهن عزیزمان شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با احتساب 1 هزار و 300 کلاس درسی که در اردیبهشت ماه امسال و همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم افتتاح شد، امسال در مجموع 14 هزار و 745 کلاس درس به بهره برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز 40 کلاس درس تقدیم جامعه تعلیم و تربیت شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود مدارس سنگی را یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: این مدارس که غالبا در مناطق عشایری و صعب‌العبور واقع و با استفاده از سنگ و مصالح مرسوم این مناطق ساخته شده اند اغلب جمعیت دانش آموزی شناور بین 5 تا 15 نفر دارند.

وی ادامه داد: پراکندگی مدارس سنگی در نقاط مختلف کشور وجود دارد. عمدتا در استان‌های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد تمرکز یافته و برنامه جمع‌آوری آنها آغاز شده است که همراهی بیشتر دولت و خیرین محترم را می‌طلبد و امیدوارم در طول دولت سیزدهم این مساله حل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارتباط زنده با استانداران خراسان رضوی، ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: جریان مدرسه‌سازی و رشد فزاینده ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی نوید بخش آینده روشن و پایان محرومیت‌های آموزشی در استان‌های کمتر برخوردار است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن تاکید بر حمایت از برنامه وزیر آموزش و پرورش در ساماندهی مدارس مناطق مرزی، به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی کشور پرداخت و گفت: ارتقای سرانه فضای آموزشی، حذف مدارس خشت و گلی، ساماندهی سیستم‌های گرمایشی مدارس، کاهش 10.5 درصدی آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی از 30 درصد به کمتر از 19.5 درصد از جمله اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.


اشتراک گذاری