مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1400/11/17 06:58:31
کد خبر: 3357

چهل و چهارمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

چهل و چهارمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،به ریاست دکتر قفلی رئیس و با حضور دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و اعضای جدید هیات مدیره برگزار شد .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،چهل وچهارمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز 17 بهمن ماه سال 1400 در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به ریاست دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و با حضور دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، محمد جمالزاده مشاور وزیر و اعضای هیات مدیره ( مهندس کاظم قلم چی ، دکتر مجتبی ملا احمدی ، فرهاد شاهسوارانی ، امیر حسین رادمنش ، دکترسید محمد علی میر باقری ، آقای حمید رضا شاه حسینی ) و مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین و خانم مهندس زهره دانشمهر دبیر جلسه برگزار شد.

مهندس دانشمهر دبیر جلسه ،در ابتدای این جلسه گزارشی از اهم فعالیت های جامعه خیرین مدرسه ساز کشور طی جلسه چهل و سوم وچهل و چهارم را ارائه داد که ازآن جمله می توان به ( بهره برداری از  مدرسه دریا و درینا توسط خانواده موسوی به یاد پدرام موسوی ، دیدار دکتر قفلی با مدیر عامل بانک پارسیان ، رونمایی از کتاب خیر مدرسه ساز مصطفی پریدار، بهره برداری از مدارس قلم چی در خراسان و آذربایجان شرقی، برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره آذربایجان شرقی ، بازنگری و فعال نمودن سایت جامعه خیرین مدرسه ساز ، برگزاری دومین جلسه برنامه ریزی مشارکت جوانان ، افتتاح دبیرستان 12 کلاسه دکتر مصلی نژاد در نوشهر ، تقدیر نوسازی مدارس گلستان از خدمات جامعه خیرین مدرسه ساز ، تقدیر وزیر آموزش و پرورش از فعالیت بانوان خیرین مدرسه ساز و رونمایی از پنج کتاب بانوان خیر مدرسه ساز ، امضا تفاهنم نامه دکتر امیر مهدی میر ناطقی در حاشیه شهر یاسوج، حضور اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در دفتر حاج اکبر ابراهیمی و ... ) اشاره کرد.

در ادامه خانم دانشمهر، گزارشی از انتخابات اعضای هیات مدیره در سال جاری و تاریخچه هیات مدیره و  اعضای آن را ارائه داد.

وی همچنین در خصوص اعضای جدید هیات مدیره و رزومه کاری آنها در امر مقدس مدرسه سازی گزارشی  را ارائه داد.

مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و ماه مبارک رجب ،میلاد حضرت علی ( ع) و روز پدر را تبریک گفت و جلسه را وارد دستور کار کرد.

دکتر سید محمد علی میر باقری در ادامه این جلسه ،بر حفظ استقلال جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاکید کرد و از زحمات اعضای قبلی هیات مدیره تقدیر و تشکر کردو پیشنهادات و انتقاداتی در خصوصی عملکرد هیات مدیره ارائه داد.

دکتر مجتبی ملا احمدی در ادامه این جلسه اظهار داشت : یکی از رسالت های هیات مدیره حفظ و ارتقای جامعه خیرین مدرسه  ساز است و ساختن ساختمان برای ماجایگاهی ایجاد نکرده و اعتماد عمومی مردم یکی از بزرگترین دستاوردهای  اعضای هیات مدیره های قبل در مجامع بوده است .

وی ادامه داد: گرفتن نظر استانها در خصوص نشست جامعه خیرین با ارگان ها سازمان ها ، اطلاع رسانی گزارش کار هیات مدیره ، هدایت خیرین ملی در جهت توسعه عدالت آموزشی در سطح کشور ، حضور نماینده هیات مدیره در  شورای عالی آموزش وپرورش  در کشور ، توجیه مجامع استانها در قالب اساس نامه ، دعوت از یکی از اعضای مجامع در هر جلسه هیات مدیره از جمله پیشنهاداتی است که می تواند در پیشبرد اهداف جامعه تاثیر گذار باشد.

فرهاد شاهسورانی دیگر عضو هیات مدیره در ادامه اظهار داشت : در راستای اینکه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور یک الگو است ونقش بزرگتر از نقش سخت افزاری را دارد پیشنهاد می دهم مصوب کنیم از همه استانها بخواهیم در یک مدت برنامه ریزی شده پیشنهادات و  مشکلات خود را کتبا به جامعه خیرین ارسال کنند تا در خصوص آنها راهکاری اندیشیده شود تا همدل و همراه به سوی اهداف جامعه خیرین  حرکت کنم .

وی با اشاره به طرح نگهداری مدارس ادامه داد: امروز در انتخابات به سمت اجماع پیش برویم و شخصی که  شایسته این نهاد است انتخاب کنیم و انتظارات خود را در این جلسه مطرح نماییم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می دهم روسای کمیسیون هایی که داشتیم در سمت های خود باقی بمانند .

دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه اظهار داشت : ما از روسای کمیسیون ها می خواهیم به کار خود ادامه  دهند و و حفظ خیرین ملی قطب کار جامعه خیرین مدرسه ساز است .

وی ضمن قدردانی از زحمات مهندس جعفری گفت : اگر جلسه ای تشکیل نشده و از مجامع دعوت نشده به دلیل شرایط بد بیماری کرونا بوده که امیدواریم برخی کم و کاستی ها برطرف شود.

حمید رضا شاه حسینی در ادامه این جلسه تصریح کرد: جامعه خیرین مدرسه ساز اعتبار خود را از خیرین دارد و باید اعتبار حکومتی ،اجتماعی و استقلال خود را حفظ کند . حرکت به سمت سبک سازی در بحث ساخت مدارس ، استفاده از نقشه های مدرن از پیشنهادات بنده است که از سازمان نوسازی می خواهیم به این مهم اهتمام ورزد.

مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن تشکر از زحمات اعضای هیات مدیره قبلی اظهار داشت : میزان تعهد خیرین در دو سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که این امر مدیون زحمات اعضای هیات مدیره و مجامع است . امسال 2800 میلیارد تومان اعتبار پیشنهادی مشارکت خیرین را در بودجه داریم. 

وی افزود: انصافا تیم جدید تیم بسیار خوب و فعالی است و سازمان نوسازی مدارس کشور ، برای همراهی و تعامل بیشتر اعلام آمادگی می کند.

مهندس قلم چی گفت : این مجموعه مکان مقدسی است و هنر مهم دکتر حافظی این بود که توانست تعادل را بین بخش دولتی و خیری  کاملا حفظ نماید.

وی با اشاره به اینکه می بایست ،آمار درستی از خیرین ارائه شود تصریح کرد: رویکرد سبک سازی با استفاده از تجربیات میسر است .

در این حلسه دکتر قفلی به عنوان رئیس هیات مدیره ، حمید رضا شاه حسینی به عنوان نائیب رئیس و دکتر مجتبی ملا احمدی به عنوان خزانه دار ، مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل ، مهندس زهره دانش مهر دبیر جلسات به اتفاق  ارا  انتخاب شدند.

نزاکت اللهیاری



اشتراک گذاری